67,3% от домакинствата в България имат достъп до интернет. 85,3% от българите сърфират в интернет през смартфона си, а 36,1% браузват чрез лаптоп или таблет. Facebook е най-популярната социална мрежа у нас, а едва 20% от българите използват интернет за взаимодействие с органите на държавната администрация.
Това сочат резултатите на националната статистика от проведеното през 2017 г. изследване за използването на информационно-комуникационни технологии (ИКТ) в домакинствата. Данните показват, че 63,0% от българските домакинства разполагат с настолен компютър, лаптоп или таблет.
През 2017 г. 58,8% от населението на възраст между 16 и 74 години използва компютър всеки ден или поне веднъж седмично на работа, вкъщи или на друго място.
Най-активни потребители на компютри и интернет са младежите на възраст между 16 и 24 години, като съответно 82,8 и 88,1% от тях използват компютър или интернет всеки ден или поне веднъж седмично. Мъжете са по-активни при редовното използване на компютри и интернет в сравнение с жените.
Хората, които редовно използват интернет, предпочитат мобилния телефон за достъп извън дома или работното място, сърфират чрез лаптоп или таблет.
Редовните интернет потребители най-често използват глобалната мрежа с цел комуникация. 97.4% от тях посочват, че използват интернет за телефонни или видеоразговори, участие в социални мрежи, изпращане/получаване на електронна поща или споделяне на собствено създадено съдържание в уебсайт.
През 2017 г. делът на лицата, които пазаруват онлайн за лични цели, достига 17.7%. Жените са по-активни в онлайн пазаруването от мъжете – съответно 18.4 и 17.0%. Най-често онлайн са купувани дрехи и спортни стоки, като 73.3% от пазарувалите по интернет са поръчали такива артикули. На следващо място са закупуването на стоки за дома – 30.5%, и покупките, свързани с пътувания или хотелски резервации – 20.4%. Повечето стоки и услуги са били закупени от продавачи от България – 87.5%. От чужбина основно са купувани стоки – 85.7%, както и хотелски резервации и ваканционни пакети – 25.3%.