По официални данни, до 18:00 часа на 25 юли, 500 000 човека са направили справка в новосъздаденото приложение на НАП. Оказа се, че 75% от тях са с неправомерно изтекли данни. Това стана ясно на брифинг днес на приходната агенция.
Оказва се обаче, че приложението на НАП все още не работи както трябва. Десетки потребители в социалните мрежи сигнализираха, че приложението не функционира.
При направени два опита за въвеждане на ЕГН и телефонен номер и член от екипа на ДЕБАТИ.бг не успя да установи изтекли ли са данните му или не. Приложението издава номер на заявката, но не изпраща СМС, както трябва да се случи.
И не само това. В „Туитър” се появиха редица съобщения за грешки на приложението. Един от потребителите пише, че е въвел три пъти едно и също ЕГН, но е получил три различни отговора – един път, че няма изтичане на негови данни, а след това – че има.
Дали това са само временни грешки, които ще бъдат отстранени или не, също не е ясно. Както не е ясно и какво да правим, ако получим СМС с текст: „Да” (тоест, че данните са изтекли). Потребителите в социалните мрежи иронично казват: „Да си знаем”.
От НАП уверяват трескаво, че не трябва да се притесняваме дори и нашите данни да са попаднали под ударите на хакерската атака. Но опозицията в парламента твърди, че имаме поводи за притеснения.
Къде е истината? Остава да разберем.