номинациите Оскар

Наградите „Оскар“ се завърнаха в Холивуд, след като звездите излязоха на червения килим в неделя за най-голямата вечер в киноиндустрията. След година далеч от „Долби тиатър“ поради пандемията, 94-ите награди Оскар се завърнаха в сърцето на Тинселтаун, където най-големите звезди, преминали строги протоколи за тестване за Covid-19, отново пристигнаха в своите най-красиви тоалети.

Церемонията се проведе под широки, флуоресцентни сини арки и хиляди искрящи кристали и светодиоди, описани от дизайнера Дейвид Коринс като „забавна, наелектризираща и вълнуваща… картина на бъдещето“.

Тя започна с минута мълчание в знак на почит към Украйна, нападната от Русия. По време на този кратък момент на екраните се излъчваха съобщения, призоваващи за изпращане на помощ, изброявайки най-необходимото, от което украинците се нуждаят – „храна“, „медицински грижи“ или „одеала“. „Молим ви да помогнете на Украйна по всякакъв възможен начин“, гласеше едно от съобщенията.

Кадър от церемонията по раздаване на филмовите награди "Оскар"
Кадър от церемонията по раздаване на филмовите награди „Оскар“

Ето основните награди, раздадени в неделя в Холивуд на 94-ата церемония по връчването на наградите Оскар, най-голямото признание на американското кино:

Драмата „Кода“ спечели Оскар за най-добър филм

„Кода“, вдъхновяваща драма от Apple+ TV за ексцентрично глухо семейство и тяхната музикална дъщеря, която може да чува, спечели главната награда на церемонията на Оскарите за най-добър филм. Той победи в конкуренцията на „Белфаст“, „Силата на кучето“ и „Дюн“, за да отнесе у дома желаната статуетка от 94-ите награди „Оскар“.

Лейди Гага и Лайза Минели връчиха наградата на филма, който разказва за тийнейджърката Руби, която чува, но трябва да жонглира между музикалните си амбиции и зависимостта на семейството й от нея, за да общува. Глухи актьори участват в няколко главни роли.

За първи път от 1932 година насам филм с по-малко от четири номинации печели най-голямата награда.

Джейн Кемпиън бе избрана за най-добър режисьор за „Силата на кучето“

Джейн Кемпиън в неделя спечели „Оскар“ за най-добър режисьор за „Силата на кучето“, завладяващ, мрачен уестърн, с който новаторката режисьор от Нова Зеландия се завърна в Холивуд.

Тя е едва третата жена, получила златната статуетка за най-добър режисьор в над 90-годишната история на церемонията.

Тя изпревари Кенет Брана („Белфаст“), Рюсуке Хамагучи („Карай колата ми“), Пол Томас Андерсън („Licorice Pizza“) и Стивън Спилбърг („Уестсайдска история“), за да спечели престижната награда.

На снимката: Джесика Частейн
На снимката: Джесика Частейн

Джесика Частейн спечели за най-добра актриса за „Очите на Тами Фей“

Джесика Частейн грабна Оскар за най-добра актриса, награда за нейната забележителната физическа трансформация в образа на американска телеевангелистка в „Очите на Тами Фей“.

45-годишната Частейн спечели гласовете на Академията с изпълнение, в което тя носи сложни протези, перуки и слоеве тежък грим, запазена марка на Тами Фей Бейкър всеки ден на снимачната площадка, за да се превъплъти в покойната певица, превърнала се в ЛГБТК активистка.

Тя изпревари Оливия Колман („Изгубената дъщеря“), Пенелопе Крус („Паралелни майки“), Никол Кидман („Да бъдеш Рикардо“) и Кристен Стюарт („Спенсър“), за да спечели наградата.

На снимката: Уил Смит
На снимката: Уил Смит

Уил Смит с „Оскар“ за изпълнението си в „Крал Ричард“ (Методът „Уилямс“)

Винаги популярният Уил Смит получи Оскар за най-добър актьор в неделя за ролята си в „Крал Ричард“ (Методът „Уилямс“), където играе бащата на шампионките по тенис Серина и Винъс Уилямс.

„Искам да се извиня на Академията“, каза просълзен актьорът, който малко по-рано предизвика момент на изумление, след като излезе на сцената, очевидно яростен, и удари шамар на комика Крис Рок. Смит бе предизвикан от неуместната шега за обръснатата глава на съпругата му Джада Пинкет Смит, страдаща от алопеция.

„Любовта те кара да правиш луди неща“, каза Уил Смит, след като получи своя Оскар.

Другите актьори, номинирани в тази категория бяха Хавиер Бардем („Да бъдеш Рикардо“), Дензъл Уошингтън („Макбет“), Бенедикт Къмбърбач („Силата на кучето“) и Андрю Гарфийлд („Tick, Tick Boom!“).

Трой Коцур спечели Оскар за най-добър поддържащ актьор за драмата „Кода“

Трой Коцур влезе в историята като първия глухоням актьор, спечелил Оскар за искрената си роля като баща на любящо семейство в прочувствената инди-драма „Кода“, предаде АФП

„Това е невероятно да бъда тук по време на това пътешествие. Не мога да повярвам, че съм тук“, каза Коцур с блестящи очи и на жестомимичен език.

Коцур победи сред плеядата актьори като Джеси Племънс („Силата на кучето“), Киаран Хайндс („Белфаст“), Джей Кей Симънс („Да бъдеш Рикардо“) и Коди Смит-Макфий („Силата на кучето“).

Единственият друг глухоням актьор, спечелил Оскар, е партньорката на Коцур от „Кода“ Марли Матлин, получила през 1987 г. наградата за най-добра актриса в „Деца забравени от Бога“.

На снимката: Ариана ДеБоуз
На снимката: Ариана ДеБоуз

Ариана ДеБоуз спечели Оскар за най-добра поддържаща женска роля в „Уестсайдска история“

Ариана ДеБоуз получи Оскар за най-добра поддържаща женска роля за образа си на Анита в адаптацията на Стивън Спилбърг по хитовия мюзикъл „Уестсайдска история“. Тя стана първата цветнокожа афро-латиноамериканка и първата признала публично своята хомосексуалност жена, която печели „Оскар“.

„Ужас! Какво е това?“ – казва ДеБоз. „Сега разбирате защо Анита иска да бъде в Америка, защото дори в този изморен свят, в който живеем, мечтите се сбъдват“, каза тя през сълзи.

Победата на ДеБоуз идва точно 60 години след като Рита Морено печели „Оскар“ за най-добра поддържаща женска роля за същата роля в оригиналната „Уестсайдска история“.

Сред номинираните бяха Джеси Бъкли („Изгубената дъщеря“), Джуди Денч („Белфаст“), Кирстен Дънст ( „Силата на кучето“) и Аунджану Елис („Крал Ричард“).

Японският „Карай колата ми“ спечели „Оскар“ за най-добър чуждоезичен филм

„Карай колата ми“, тричасовата адаптация на разказа на Харуки Мураками, спечели „Оскар“ за най-добър чуждоезичен филм.

В тази категория се състезавах още „Бягство“ (Дания), „Ръката на Бог“ (Италия), “ „Лунана: Як в класната стая“ (Бутан) и „Най-лошият човек на света“ ( Норвегия).

Трогателният филм също донесе номинация на Рюсуке Хамагучи в категорията за най-добър режисьор.

„Енканто“ на „Дисни“ бе коронован за най-добър анимационен филм

„Енканто“, семейна приказка на „Дисни“, изпълнена с цветове, магии и хитови песни на Лин-Мануел Миранд взе Оскар за най-добър анимационен филм.

„Енканто“ разказва за приключенията на обикновена тийнейджърка Мирабел, родена в сърцето на колумбийските планини, в семейство, в което всеки член е надарен с магически сили.

В тази категория се състезаваха филмите „Лука , филмът на датския режисьор Йонас Похер Расмусен „Бягство“ за афганистански бежанци, футуристична семейна комедия „Семейство Мичъл срещу машините“ и фентъзи приключението на Дисни „Рая и последния дракон.“

На снимката: Кенет Брана
На снимката: Кенет Брана

„Белфаст“ на Кенет Брана спечели за оригинален сценарий

Сър Кенет Брана взе първия „Оскар“ в кариерата си за най-добър оригинален сценарий за автобиографичния му „Белфаст“.

Тазгодишната награда за най-добър оригинален сценарий си оспорваха и „Не поглеждай нагоре“, „Крал Ричард“, „Licorice Pizza“ и норвежкия филм „Най-лошият човек в света“. В категорията за най-добър адаптиран сценарий участваха и сценаристите на филмите „Силата на кучето“, „Дюн“, „Карай колата ми“ и „Изгубената дъщеря“.

Най-добър адаптиран сценарий: „Кода“

Сценаристката и режисьор на „Кода“ Шан Хейдър спечели наградата за най-добър адаптиран сценарий.

Били Айлиш
Били Айлиш

Били Айлиш с Оскар за песента към филма „Смъртта може да почака“

Били Айлиш бе удостоена с награда Оскар за песента си от последния филм за Джеймс Бонд „Смъртта може да почака“. Наградата, заедно с Айлиш, получи нейният съавтор и по-голям брат Финиас О’Конъл.

За наградата в тази категория се състезаваха композициите от анимационния филм „Енканто“, от филмите „Четири добри дни“, „Крал Ричард“ и „Белфаст“.

Филмът с най-много статуетки – цели шест, е фантастичният епос „Дюн“, включително за ефекти, операторско майсторство и звук.

Наградата за най-добър документален филм отиде при  „Summer of Soul“.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук