катастрофа

Редица са пропуските, които са довели до тежката катастрофа край Своге, при която автобус излетя от пътя и загинаха 17 души. Това обявиха от Института по пътна безопасност, които днес представиха резултатите от своето независимо разследване на инцидента.

„По отношение на инцидента в град Своге говорим за верига от пропуски, които са довели до фаталния изход и до 17-те жертви. Като се започне от първата фаза – фазата на проектирането преди ремонта, премине се през самия ремонт и се достигне до въвеждането му, пускането в експлоатация и експлоатацията му, всеки един от органите, които са били отговорни за това този път да ни осигурява безопасност и безпроблемно предвижване, е допуснал пропуск или грешка”, заяви Диана Русинова от Института.

По думите ѝ последният орган, който е можел да окаже някаква превенция, който е можел да наложи санкция и да предотврати това нещо е МВР, което министерство също не е упражнило правомощията си и не е наложило санкция.

„Тази верига от грешки е довела именно до този фатален изход“, каза тя.

„България продължава да е най-опасното място за живеене в ЕС по отношение пътната безопасност. МВР е можело да глоби собственика на пътя – АПИ между 2 и 7 хиляди лева, както и да спре движението по него. На опасния път, при дъжд, водата пресича пътя няколко пъти“, допълни Богдан Милчев от Института.

Тяхното изследване има общо 11 извода. Богдан Милчев каза, че такъв тип доклад би следвало да бъде изготвен от държавна институция.

На опасния завой няма сложен законово установен знак, а пано с измислено съдържание. То само разсейва шофьорите. В зоната на катастрофата знаците не са сложени на правилната височина, нито на правилно отстояние от пътя.

Интересен факт е, че през 2012 година, преди ремонта на пътя, не е имало знак за намаляване на скоростта.

Освен това основите на мантинелата са поставени по грешен начин – не на 55 см, а на 20 см от платното. Така самата мантинела навлиза в пътното платно с няколко сантиметра и цялото движение се измества навътре към осевата линия. Тротоарът също не е бил според изискванията и вместо 150 см. е 111 см., посочи Русинова. Тя допълни, че и маркировката не е изпълнена правилно.

Зърнометрията на aсфалта също е нарушена. Фракцията на настилката не е каквато трябва да бъде – пътят е бил гладък като огледало, всички са знаели, казаха от института и потвърдиха, че цялостната геометрия на пътя е променена.

Освен това по пътя редовно имало наноси.

Оказва се, че държавните институции не са оказали съдействие при разследването на Института по пътна безопасност, тъй като в този период е протичало и официалното разследване на случая от страна на прокуратурата.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук