Как Ryanair ще обезщетява пътниците, пострадали от обявените отменени полети? Грешки в планирането на годишните полети наложиха нискотарифната компания да обяви анулиране на 40-50 дестинации дневно до края на октомври, което по днешни изчисления ще засегне 400 000 пътници в цял свят, включително от и за България.

Превозвачът вече обяви готовност да плати до 20 млн. евро обезщетения. При какви условия, кога и как могат да бъдат получени обезщетения. Подробни съвети и разяснения дава търсачката за евтини полети skyscanner в блога си.

Как да разберем кои полети са отменени, дали нашият полет е отменен?

Първи ориентир : собствената ви електронна поща, адрес, подаден за връзка. Ryanair се ангажира да се свърже с всеки клиент между 6 и 48 часа преди излитането. Ако нямате предупредителен имейл, има вероятност да летите.

Първите, вече известни като отменени полети, са вече качени като информация:

Ако полетът ви е отменен, какво можете да направите?

Независимо от това дали пътникът е уведомен предварително за промяната, или не, авиокомпанията дава две възможности – 1. Да възстанови изцяло цената на билета или 2. Да се избере друг полет. Второто може да стане чрез профила на пътника в сайта на авиокомпанията и избор на подходящ друг полет в зависимост от наличността.

Ако вече имате платена хотелска резервация в точката на кацане не се предвижда компенсиране.

Този казус се третира като „последваща загуба“ и европейските правила не предвиждат защита и за хотелските резервации при провален полет. Всяка резервация на услуга – хотел или друго, която не подлежи на анулиране, остава за сметка на пътуващия. Възможно е покритие за хората, които имат някоя от по-сложните полици за застраховане на пътуването, но клиентите трябва да проверят дали договорът им съдържа и клауза за такава защита.

Има ли варианти за допълнителна компенсация?

Авиокомпаниите по правило са длъжни да възстановят цената на билета и да платят допълнително 250 евро за полети над 1500 км и 400 евро за тези между 1500 и 3 500 км, уточняват от skyscanner.

Но…според законодателството на ЕС, ако полетът е отменен с повече от две седмици предизвестие, пътникът има право само на похарчената за билета сума. Ако предизвестието е направено седмица или две предварително, обезщетение може да се иска единствено, ако превозвачът не е предложил друг полет, който да излети в рамките на 2 часа след първоначално планирания първоначален час за пристигне до  4 часа след този час.

Пълна компенсация от 250 – 400 евро се дължи, ако предизвестието е отправено по-малко от 7 дни преди деня на полета и компанията не успее да осигури излитане до час след първоначално планираното и кацане до два часа след очакваното.

Отделно пътниците имат защитени права при дублаж на места в самолета, вижте ги тук.. Но това е интересно, ако…излетите.

 

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук