Проф. Анна Кръстева: Фактът, че ПП отиват на балотаж на много места, е позитивен знак за тях
На какво се дължи това, че в някои от големите градове като София, Пловдив, Варна, Стара Загора и Бургас ГЕРБ губи избиратели? Изчерпа ли се харизмата на Бойко Борисов? Очаква ли се изненада на балотажа в София – интервю с проф. Анна Кръстева
Защо ГЕРБ изгуби София?
Кандидатът на ГЕРБ получи в София на първия тур на кметските избори 66 792 гласа, което представлява едва 41% от гласувалите през 2019 г. за тогавашния кандидат на ГЕРБ Йорданка Фандъкова, което е загуба от чисто 95 117 гласа. За партията това може да се квалифицира и като изборна катастрофа, макар в национален план ситуацията да не изглежда толкова драматично. Загубата на управлението на София, обаче, има значително символично значение. Коментар на проф. Антоний Тодоров специално за ДЕБАТИ.БГ.
Който не е поискал, не е осъдил българската прокуратура
За всеки средностатистически българин е ясно, че българската прокуратура е компрометирана от години. Вместо да правораздава, каквато е основната й функция, държавното обвинение играеше ролята на политическа бухалка и водеше наказателни акции срещу различни политици, бизнесмени и общественици, засегнали интересите на властимащите. Най-честият резултат, от техните действия обаче не е осъдителна присъда, а краткотраен медиен шум, целящ да опозори обвиняемия пред обществото.
Кой е Деньо Денев, човекът, спрял машинното гласуване?
Кой обаче е човекът, който стои зад последната афера – Деньо Денев, зам.-председателят на ДАНС, подписал въпросната справка, в която се твърди, че зам.-министърът на електронното управление Михаил Стойнов е извършил неправомерни действия и по този начин е изложил на риск честността на машинния вот?
От следващия месец Facebook и Instagram ще предлагат платени абонаменти в Европа
Компанията собственик на Facebook Meta обяви, че от следващия месец ще започне да предлага платени абонаменти за Facebook и Instagram в рамките на Европейския съюз.
Личната информация на тези, които плащат за месечен абонамент няма да бъде използвана за насочване на реклами, докато данните на тези, които не плащат ще бъдат използвани за захранване на доходоносния рекламен модел на Meta.
Хората ще могат да плащат между 9,99 и 12,99 евро на месец. Цената зависи от това дали даден потребител ще иска да има достъп до абонаментите чрез мрежата или чрез смартфона си.
Проследете чрез ДЕБАТИ.БГ най-важните събития и най-важните коментари
за изминалата седмица директно в електронната ви поща.
Абонирайте се за нашия безплатен седмичен бюлетин,
за да ви го изпращаме всеки петък.
E-mail Адрес*