Сенатори оказват натиск върху борси за дигитални реклами

339

Американски сенатори от две партии оказват натиск върху борси за дигитални реклами. Те изпратиха тревожни писма до големи борси за дигитални реклами, включително Google и Twitter, с въпрос дали потребителските данни се продават на чуждестранни организации, които могат да ги използват за изнудване или други злонамерени цели, предаде АФП.

Получават на готово лични данни на потребителите

В процеса на наддаване в реално време, за да се реши кои персонализирани реклами даден потребител вижда, когато зареди уеб страница, стотици фирми получават лична информация на потребителя, включително история на търсенията, IP адрес, възраст и пол.

Въпроси относно продажбата на данни, събрани по време на аукционния процес, също са изпратени до AT&T, Index Exchange, Magnite, OpenX, PubMatic и Verizon, според кабинета на сенатора Рон Уайдън, демократ, представляващ Орегон.

От тръжните потоци се правят изчерпателни досиета

„Малко американци осъзнават, че някои участници в търга извличат и съхраняват данни за„ тръжни потоци “, за да съставят изчерпателни досиета за тях“, пишат Уайдън и други сенатори в писма до компаниите.

„Тази информация би била златна мина за чуждестранните разузнавателни служби, които биха могли да я използват, за да се информират и да зареждат хакерства, изнудване и влиятелни кампании“.

Докато онлайн борсите за реклами използват автоматизирани системи за офериране, за да определят кои реклами да се показват на хора, използващи интернет услуги, според сенаторите могат да се събират данни като местоположения на потребители, устройства и активност в мрежата.

Правителства и борси купуват тези досиета

„Тези досиета се продават открито на всеки с кредитна карта, включително на хедж фондове, борси, политически кампании и дори на правителства“, пишат сенаторите.

Въпросите, изпратени до компаниите, включват каква информация се събира за хората в процеса на показване на реклами и кои чуждестранни фирми са закупили такива данни от тях.

Срокът за отговор е до 4 май

На компаниите беше даден срок до 4 май, за да дадат отговори. От Twitter казаха на AФП, че са получили писмото и възнамеряват да отговорят.

Останалите компании не отговориха веднага на запитвания за коментар. Google се ангажира да избягва проследяването на отделна онлайн дейност, когато започне да прилага нова система за насочване на реклами без използването на така наречените „бисквитки“.

Браузърът Chrome тества алтернативна практика за проследяване

Широко използваният браузър Chrome на интернет гиганта наскоро започна да тества алтернатива на практиката за проследяване.  Според нго тя може да подобри поверителността в мрежата, като същевременно позволява на рекламодателите да показват подходящи съобщения.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук