От ляво на дясно: Иван Нейков, Добрин Иванов, Лъчезар Богданов, Михаил Кръстев. Снимка: стопкадър Нова ТВ

„Очевидно Министерството на финансите залага на оптимизъм, тъй като прогнозата за растеж на икономиката далеч изпреварва тези на Българската народна банка, както и на рейтинговите агенции. Прогноза от 1,8% растеж на икономиката е оптимистична, няма буфер. С малко да не се случи, това ще влоши изпълнението на този бюджет и ще наложи разходи от някъде другаде“.

Това коментира Михаил Кръстев по Нова ТВ. По думите му отлагането на останалите инвестиции също би могло да се окаже с тежка дългосрочна цена, тъй като това са разходите с най-голяма добавена стойност. „Начинът, по който се опитваме да закърпим този бюджет, е с липса на визия за средносрочно развитие на българските публични финанси”, посочи още Кръстев.

Ако екипът на финансовото министерство не може от август до следващите 3 месеца да си направят прогноза – да си ходят. Разчитам, че поне голяма част от това, което са заложили, ще го изпълнят“, заяви от своя страна Лъчезар Богданов, главен икономист в Института за пазарна икономика.

Според него до края на тази година няма дълбоки реформи. „Това не е консолидация, правена с много сериозни структурни промени, а обиране на луфтове тук и там. На буфери, за които знаем, че ги има“, каза още Богданов и прогнозира, че голямото предизвикателство за правителството ще дойде през 2024 година и 2025.

„На днешното заседание на Националния съвет за тристранно сътрудничество ще подкрепим предложението на министъра на финансите за Закона за държавния бюджет. Във всеки случай е по-добре да бъде приет редовен бюджет на държавата, който да действа през 2023 г. Той със сигурност е по-добър от бюджета през 2022 г. Предвижда около 10 млрд. повече приходи и разходи”, заяви Добрин Иванов, изпълнителен директор на АИКБ.

„Естествено, имаме нашите съображения и предложения за оптимизация на разходи. Но смятаме, че бюджетът изпълнява своите цели. Нашата основна забележка по бюджета, който беше предложен от служебното правителство, беше прекомерният дефицит от 6,4%”, коментира Иванов.

„Един от рисковете пред бюджета, не само за 2023 г, а и за 2024, е да продължим на калпак да даваме средства в някаква посока, без да преценим истинските нужди“, заяви бившият министър на труда и социалната политика Иван Нейков.

Още икономически новини – четете тук

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук