На снимката: Служебният министър на благоустройството Спас Попниколов

Програмата за санирането отива на прокурор заради съмнения за нарушения. Това заяви пред бТВ служебен министър на регионалното развитие и благоустройството Спас Попниколов.

По думите му нарушенията са свързани със завишени цени, както със сключени договори, по които не е осигурено финансиране. Той уточни, че първоначалните цени на програмата са били 290 лв. без ДДС на квадратен метър, а сега са 140 лв.

Запитан са скандалното изчезване на тръжни документи за тунел „Железница” на магистрала „Струма“, Попниколов отговори, че отговорността носи председателят на оценителната комисия. Попниколов отрече да е правен опит да се скрие от медиите изчезването на папката, а когато е станало ясно, че я няма, е действано спрямо закона – процедурата е прекратена.

Служебният министър на регионалното развитие счита, че външният експерт Стефан Гайтанджиев, който според официалната информация изнесъл документите, е действал заедно с член на оценителната комисия. Той уточни, че стаята с документите е под видеонаблюдение, а вътре се влиза по минимум двама души.

По думите на Попниколов сега липсва част от техническата оферта, която е предмет на оценка. Има вариант друг да е искал това, за да компрометира фирмата. Сигналът на АПИ е, че липсват документи на един от участниците, не е посочено от кой, добави той.

Той уточни, че сега предстоят жалби за спиране и процедурата ще се обяви отново. Според мен това е саботаж срещу работата на Пътната агенция, на МРРБ и на цялото служебно правителство, категоричен е Попниколов.

Според него прекратяването на процедурата няма да доведе до загуба на европейски средства, но участъкът на Кресненското дефиле е по-голям проблем. Там по думите му нещата са много забавени и се рискуват 2 млрд лв. – стойността на цялата магистрала. Един километър магистрала, ако не е завършен, се губят парите за всичко построено до сега, уточни регионалният министър.

Казусът в дефилето е свързан със специалния статут на района.

Ноември беше направена процедурата за идеен проект, а всеки знае, че там е защитена територия и трябва бързо да се направи ОВОС. Обвинявам всички, които са се занимавали с това през последните 10 години. Защо се е чакало толкова, след като се знае, че там е най-тежкият участък на магистралата, заяви Попниколов.

Той е категоричен, че няма да подава оставка.

Къде беше камарата на строителите когато нямаше нито един договор за строителство миналата година. Те са загрижени за техните членове и искат моята оставка и заради политически натиск. Не знам от коя партия, може и от всичките.

Предшественика си Лиляна Павлова си той обвини за това, че няма осигурени пари за ремонтите на тунелите „Ечемишка” и „Витиня”.

Опитах да поискам пари от финансовото ведомство и ми отказаха, преструктурирахме бюджета на АПИ поне да довършим двете тръби, добави той. Проверката по тунелите приключиха и има спешни мерки, които се изпълняват в момента.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук