Гражданската организация „Спаси София“ подаде сигнал до Главна инспекция по труда и омбудсмана заради редовната практика шофьори и ватмани от столичния градски транспорт да полагат извънреден труд, в нарушение на Кодекса на труда.
Причина за сигнала е информация, с която организацията разполага, че масово шофьори изкарват дори и по 14 последователни дни без почивка.
Кодексът на труда предвижда максимум 150 часа извънреден труд на година. Въпреки това е честа практика да се работи между 350 и 500 часа извънредно. Това създава изключително сериозни рискове за сигурността на градския транспорт. Допускането на преумора за хората, отговорни за живота на стотици хиляди пътници дневно, е крайно безотговорно. „Затова и настояваме за незабавна оставка на директорите на Столичен автотранспорт – Слав Монов и Столичен електротранспорт – Евгений Ганчев”, се казва в пост на Фейсбук страницата на организацията.
Активистите коментират, че след публикация на страницата им по темата, общински съветници от опозицията (БСП) са излезли с позиция, но от организацията поставят въпроса защо досега не са направили нищо, предвид множеството си представители във всички комисии в общинския съвет.
Вчера Общинските съветници от БСП поискаха пълна проверка и отчет на работата на транспортните дружества в София от началото на годината. Справката задължително трябва да включва часовете положен извънреден труд от шофьорите, осигуряване на междусменните почивки и недостига на водачи на превозните средства, категорични са социалистите в СОС. Очаквам двамата директори на транспортните дружества – Слав Монов и Евгений Ганчев да информират членовете на Комисията по транспорт и туризъм още идната седмица в сряда, когато трябва да имаме заседание, заяви лидерът на БСП – София Калоян Паргов, който е и заместник-председател на Комисията по транспорт и туризъм към СОС.