Наскоро един комшия, който живее и работи в Германия, си дойде за малко и намина да ме види. Вика – тука се кара безобразно, никой не спазва правилата, видях една кохорта мотористи, минават на червено, карат с висока скорост в центъра на града, а полицията ги ескортира.

Това лято минах над 6000 км по европейските пътища и не му останах длъжен. Казах, че в Германия, където често няма ограничения на скоростта, също се кара отвратително и някакви ниско летящи с 200 и повече км буквално ще те изхвърлят, ако не им дадеш път.

Съгласи се, но каза, че Германия вече не е това, което е била преди едно десетилетие. Пълно е с араби, кюрди, албанци и всички карат мощни коли.

Оттам се поразговорихме и за пътищата и той каза, че пътят София – Самоков не е толкова лош, че и в Германия има такива пътища, а пътят за Боровец, вика, е преасфалтиран и е направо мечта.

Ама казва, има един участък от 200 метра веднага след табелата и той е в ужасно състояние.

Викам – това до табелата го е правила една фирма, а след табелата ще е друга и вероятно още не са се разбрали кой ще, като се разберат, и там ще светне.

Малко по-късно падна автобусът в Искърското дефиле и умряха 17 човека.

Медиите пишат, че пътят там е страшен, лошо направен и предполага катастрофи, но не смеят да обвиняват директно – едно, че е трудно за доказване, и второ, може би по-важно, в България пътища и инраструктура изобщо се строят от субекти, които имат здрав политически гръб.

Та не се знае какво може да ти се случи.

И точно този страх убива. Не само по пътищата.

България е пропаднала дълбоко в класацията за свободата на пресата и макар повечето сънародници да не се вълнуват твърде, този факт е първостепенна причина за периодично сполетяващите ни трагедии.

Ако имаше смели хора да напишат какво е направено на пътя София – Своге, можеше днес да няма траурна музика по радиостанциите и телевизиите.

Но не успяваме да го направим в достатъчна степен.

И далаверата с пътищата си върви, и другите далавери също си вървят.

И гинат хора.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук