Днес от 09.00 ч. в Министерския съвет се проведе държавна координационна среща по въпросите на безопасността на движението по пътя. В рамките на дискусията представителите на отговорните институции обсъдиха приоритетите и стъпките за повишаване на пътната безопасност.

В събитието участваха заместник-министри, представители на Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“, на Главна дирекция „Национална полиция“, на Агенция „Пътна инфраструктура“ и други eксперти.

Осемкратният рали шампион на България и организатор на обучения за пътна безопасност Димитър Илиев влиза в екипа на премиера Кирил Петков. Това съобщи самият Петков в началото на срещата.

„Димитър Илиев ще стане част от Държавната агенция Безопасност на пътищата към Министерски съвет. Очаквам координацията, която трябва да става, да става през тази агенция. Очаквам проблемите, които Илиев поставя, да бъдат приоритизирани в най-голяма степен“, заяви Петков пред присъстващите.

Премиерът се надява тази седмица НС да одобри плащанията към пътните фирми

„За съжаление България в момента е на предпоследно място по брой загинали по пътищата. Този резултат е недопустим. Това, което досега сме приели за даденост, трябва да приключи“, заяви още Петков.

По думите му пътищата ни са в ужасно състояние – констатация, която е проучил и при посещението си миналата седмица в района на Витиня, където припомни за срещата си с шофьор на ТИР.

„Това не е от един месец или двама месеца, а от последните пет години. Г-н Бойко Борисов казва „преброих три хиляди дупки, докато карах към София”. Как са били построени тези магистрали, за да имаме три хиляди дупки за сто дни“, попита Кирил Петков и отбеляза, че милиарди лева всяка година се харчат за пътища.

Петков коментира, че пътната поддръжка е частичен лек ремонт, който не изисква толкова високо ниво на гаранция, колкото основен ремонт.

„Ако правим нашите пътища през поддръжки, качеството е много по-ниско. Тази практика трябва изцяло да я променим“, заяви Петков.

Той настоява да се приеме решението за разплащане максимално бързо на половината пари към пътните фирми, а останалите 50% да преминават след контрол.

„Второто плащане искаме да мине през достатъчно добро ниво на проверка, не защото се съмняваме в АПИ или МРРБ, а защото тези договори са направили неправилно. Ако засиленият контрол с моменталното плащане го направим, тези три хиляди дупки ще започнат да се ремонтират“, заяви още Кирил Петков.

Промени в Закона за движение по пътищата

МВР наскоро предложи редица промени в Закона за движение по пътищата – по-ниска скорост по магистралите и по-високи глоби за пътни нарушения. Припомняме, че за 11 години в България по магистралите са загинали 529 души.

Анализ на МВР отчита, че през 2021 г. спрямо 2020 г. има 3066 повече катастрофи, 98 повече загинали, а ранените са повече с 488.

Статистиката посочва, че през 2021 г. най-много пътни произшествия са допуснати в резултат на извършени нарушения на водачите.

Водачи са и предимно загиналите при ПТП-та. Значителният брой пътни инциденти е в населените места.

Очаквайте подробности!

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук