„Ще се направи анализ на възможностите за изграждането на южния скоростен път от Благоевград през Доспат – Смолян – Мадан – Кърджали – Хасково, който е залегнал в стратегическите приоритети на България преди години, но реално по проекта не е работено“, съобщи в Смолян министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков.
„Родопската магистрала“ влезе в дневния ред на правителството през есента на 2015 година. Тогава предвижданото пътно строителство се очертаваше като мярка по план „Спираме 10 000 бъдещи гурбетчии от областите Смолян и Кърджали“, уточнява 24rodopi.com.
Но години по-рано – през май 2006 година тогавашният зам.-министър на благоустройство, покойният вече кърджалиец Димчо Михалевски обяви, че България и Гърция работят по проекта за т.нар. „Родопска магистрала“. Той допълни, че финансирането на обекта ще е по оперативната програма „Регионално развитие“.
„Пътят ще пресича Гоце Делчев, Доспат, Борино, Девин, Смолян, Ардино, Кърджали, Крумовград, Ивайловград и ще завърши в гръцкото селище Кипринос.
55 000 000 евро ще отнеме обновяването на мрежата. Така Родопите ще се свържат с „Виа Игнатия“, обобщи тогава Михалевски.