Кметът на София Йорданка Фандъкова и ръководството на Агенция „Пътна инфраструктура“ ще обсъждат днес дали Северната скоростна тангента на София може да бъде изключена от списъка на пътищата, за които се изисква винетен стикер за леките автомобили. АПИ не се отказва от идеята да се плащат винетки за Северната скоростна тангента край София, докато СО държи на обратното.

„Северната скоростна тангента никога не е планирана като градски булевард. От самото начало нейното предназначение е било да изнесе целия транзитен трафик извън София и този път много успешно изпълнява ролята си“, заяви инж. Дончо Атанасов от ръководството на АПИ в сутрешния блок на Нова телевизия.

В профила си във „Фейсбук“ преди ден Фандъкова изрази надежда, че споразумението ще бъде постигнато още днес. „Уверена съм, че с АПИ ще намерим законен начин за промяната и тя ще е в полза на софиянци. Северна скоростна тангента е изключително важна за извеждане на трафика от центъра на града, в това число и на тежкотоварните автомобили. С оглед намаляване на задръстанията в града и подобряване на качеството на въздуха в София“, написа Фандъкова.

Проблемът възникна след като с на последното си заседание за 2018, правителството реши пътят Калотина – София бъде кръстен магистрала „Европа“, като част от нея е и Северната скоростна тангента на столицата. Първоначално беше обявено, че отсечката ще се ползва с винетка от 1 януари, но след недоволство на граждани беше даден гратисен период. Най-силно засегнати биха били жителите на северните предградия на София. БСП пък използва случая да организира протести заради новото плащане и така да започне годината, в която в страната предстоят местни избори.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук