След 28 години строителство трасето от 15.4 км 329 метра над морското равнище официално слага край на амбициозния алпийски железопътен проект.

Швейцарските федерални железници изтъкнаха, че редовното движение на пътнически влакове през Ченери поставя началото на нова ера за европейската мобилност. Изграден на 329 метра над морското равнище, тунелът ще може да пропуска до 170 товарни влака и 180 пътнически дневно. Общо проектът за жп оста през Алпите струва 24 милиарда франка или 22,7 милиарда евро, като най-много средства са вложени в 57-километровия тунел Сен Готар – над 12 млрд. франка.

Трансалпийският тунел Ченери посрещна първите си пътници! 🚇🇨🇭 Тунелът с дължина 15,4 км, планиран да увеличи товарния…

Публикувахте от Embassy of Switzerland in Bulgaria / Посолство на Швейцария в България в Вторник, 15 декември 2020 г.

 

Първите пътниците бяха приветствани от предварително записани съобщения от швейцарския президент Симонета Сомаруга. Тунелът, който беше официално открит на 4 септември, бележи завършването на гигантския алпийски железопътен проект след 28 години строителство. Това е последното парче от пъзела, предшествано от тунелите Lötschberg (34,6 km) и Gotthard (56 km). С тунела времето за пътуване между френскоговорящата Швейцария и Тичино ще бъде значително намалено, съобщиха от Швейцарската федерална железница.

Европейският железопътен товарен превоз също ще се възползва от новия тунел, който ще може да спести между Ротердам и Милано. Миналата седмица Швейцария и Европа успяха да постигнат компромис, който позволи трансганичните влакове да бъдат възобновени.

Железопътните услуги бяха временно спрени, когато швейцарският железопътен оператор заяви, че неговият влаков персонал няма капацитет да извършва специфични проверки за безопасност на Covid-19, въведени от италианското правителство. Компромисното споразумение включва предоставяне на правото на италианската полиция да извършва спорадични проверки във влаковете, включително от швейцарската страна.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!