Ново проучване установи, че малко повече от половината от американците редовно плащат за новини чрез абонаменти за вестници и списания, приложения за мобилни устройства или правят дарение на публични медии. Това може да бъде светлината в тунела на новинарска индустрия.

Проучването е показало, че освен по-възрастните, които са склонни да правят това, за новини плащат и около 40% от хората под 35­годишна възраст. Проучването констатира, че по-­младите хора е по­-вероятно да посочат като причина да се абонират, желанието да подпомогнат някоя новинарска медия. От друга страна, младежите, които не плащат, за да получават новини, много по-­често споделят, че просто не ги интересува съдържанието, което се продава.

„Усещаме промяна”, заяви Том Розентител, изпълнителен директор на Американския прес институт. „Има такова възприятие, че хората не искат да плащат за новините, особено младите хора, защото могат да получат неща от социалните медии. Благодарение на нашето проучване установихме, че това изобщо не е вярно.”

Една четвърт от хората, които признават, че редовно посещават източник на новини, заявяват, че биха заплатили символична сума, за да получат тази информация.

Живеещият в Чикаго Джон Ашфорд се е абонирал за няколко онлайн новинарски организации. „Хората нямат време и пари, за да разследват какво се случва. Ето защо имаме нужда от журналистите, за да го правят”.

Един  на всеки петима американци дарява пари на поне един неправителствен медиен източник, като например обществена телевизия или радио, или дигитален новинарски сайт като ProPublica, установи проучването.

Ню Йорк Таймс отбелязва бавен и постоянен ръст на цифровите си абонаменти от 309 000 в края на 2011г. на 1,09 млн. в края на 2015г. През 2016г. броят на абонаментите достигна 1,61 млн.

Дори и преди следизборната полемика около т. нар. фалшиви новини в предизборната кампания в САЩ, вестникът спечели на онлайн версията си нови абонати, загрижени за надеждността на някои публикации, които са видели по интернет. „Те явно разбират, че при нас наистина получават онова, за което плащат”, каза Дейвид Рубин, първи вицепрезидент на издателската къща на вестника. Вместо просто да хвалят продукта, който абонатите биха получили, мениджърите на „Ню Йорк таймс” съсредоточават рекламната си кампания върху мисията му като новинарска организация и върху значението на качествената журналистика.

Една от тези реклами илюстрира опасностите, които дебнат един фотожурналист, отразяващ конфликта между иракските сили и джихадистите от „Ислямска държава”. „Ню Йорк таймс” признава и значението на изграждането на специални отношения с абонатите, вместо просто да се търси начин една конкретна статия да бъде прочетена от колкото се може повече хора, посочи Рубин. Три четвърти от абонатите на вестници споделят, че те четат главно печатните издания, а 21% онлайн версиите, сочи проучването. Новинарските шефове не могат да си позволят да отдават предпочитание на един тип потребители за сметка на друг, обяви Розенстил.

Основната причина, поради която хората решават да се абонират, е защото са убедени, че една новинарска медия отразява по най­-добър начин новините, от които те се интересуват. Шефовете, търсещи съкращаване на разходите, трябва да не забравят значението, което абонатите отдават на качеството на новинарския продукт, подчерта той.

 Проучването бе извършено през февруари и март, като бяха анкетирани ­ по телефона или в интернет ­ 2199 американци, избрани произволно.

Дейвид Баудер, Асошиейтед прес

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук