Илън Мъск във вторник си взе почивка от футуристичните електрически автомобили и частни космически пътувания, за да открие евтин тунел, на който той гледа като на пратено от Бога решение за градския трафик.
Милиардерът зад Тесла и „SpaceX“ внезапно във вторник насочи вниманието към тунела, създаден от неговата „Boring Company“ за около 10 милиона долара.
Пробният тунел е част от визията на Мъск да има подземна мрежа, в която автомобили, за предпочитане тези на „Тесла“, може да бъдат сваляни с асансьори до съоръжението, поставяни на пистата и да се движат със скорости до 241 км / ч.
„Единственият начин да се реши това е да се направи 3D, за да може транспортната система да съответства на жилищните помещения – каза Мъск за решаването на проблема със задръстванията в градските райони. Всичко е сравнително проста, не е нужна Нобелова награда.“
Един вход в пробния тунел бе показан публично за пръв път в град близо до Лос Анджелис като начален етап на проекта на Мъск за революция на градския трафик, като колите се промъкват под задните улички.
Mъск основава „Boring Company“ преди две години като самофинансирано странично начинание за работата си в „Tesla“ и „SpaceX“.
Специално разработеното оборудване пробива тунели, достатъчно широки за да се постави кола на пистата. Предвидената мрежа е безкрайно разширяваща се система от тунели и асансьори, които могат да обслужат повече от 4000 автомобила на час.
„Най-дълбоките мини са по-дълбоки от най-високите сгради – каза Мъск – Големият пробив е много прост: това е способността да превърнете нормалната кола в пасивно стабилно превозно средство, като добавите разгъваемите колела за следване на пистата, така че да могат да се движат с висока скорост през малък тунел“.
Новооткритият 3,2-километров тунел минава не под самия Лос Анджелис, а под малката близка община Хоутърн, където са разположени седалищата на „Boring Company“ и „SpaceX“. Ако има успех, тунелът ще бъде свързан в система с други тунели, чието одобряване за строеж тепърва предстои.
През юни „Boring Company“ бе избрана от управата на Чикаго да построи почти 30-километрова подземна транзитна система, свързваща центъра на града с международното летище „О’Хара“.