България ще участва активно на FITUR 2025 – едно от най-значимите международни туристически изложения, което започва днес в Мадрид и ще продължи до 26 януари. Това представително събитие за световния туристически сектор ще събере участници от над 9500 компании и 156 нации, информираха от съответното министерство.
През 2024 г. усилията за маркетинг на Министерството на туризма доведоха до значителен ръст на посещенията от испански туристи, отбелязват от ведомството. Общият брой на посещенията без транзит е достигнал почти 103 000, с около 70 000 регистрирани в местата за настаняване. Това означава увеличение с 41,7% в сравнение със същия период на 2023 г. и 21% спрямо 2019 г.
„Културният и градският туризъм привлекат все повече посетители у нас, като испанските туристи са доказателство за това. През последната година, основни дестинации за тях бяха Столична община, Пловдив, Велико Търново и Бургас. Основна цел е да продължим да популяризираме тези предимства и да утвърдим България като желана дестинация за културен и градски туризъм през цялата година“, заяви министърът на туризма Мирослав Боршош.
На FITUR 2025, българският щанд с площ от 150 кв. м демонстрира културните и природни забележителности на страната, модерни инициативи за устойчив туризъм и атрактивни туристически предложения.
В експозицията участват 19 туристически компании и общини: „Уърлд Синерджи Травъл България“ ООД, „Вия Травел“ ООД, „Царевград Търнов“ ЕООД, „ЕН-Вижън Сървисис Груп“ ООД, „Глория Турс“ ООД, „Балкан Травел Експириенсис“ ООД, „Бояна – МГ“ ЕООД, „Балкания Тур“ ООД, „Май Стори Травел“ ЕООД, „Албена“ АД, „Енджой Прайм Турс“ ООД, „Пи Груп Пловдив“ ЕООД, „Филиптур 1“ ООД, община Варна, Столична община – ОП Туризъм, „Авиокомпания България Еър“ АД, община Пловдив, „Сити Тур“ ЕООД и „Съни Травел“ ЕООД.
На щанда на България е организиран фотокорнер, където участниците могат да се снимат на фона на различни природни пейзажи и забележителности от страната. Всеки ще получи снимка, которая е достъпна и в дигитален формат, за споделяне в социалните мрежи с хаштаг #DiscoverBulgaria.
Освен това, на щанда са организирани професионални дегустации на традиционни български деликатеси и качествени вина, включително уникални сортове като „Мавруд“.
През март 2024 г. беше проведен опознавателен тур за екип от испанската обществена телевизия TVE с фокус върху еко, природния и културния туризъм, напомнят от Министерството.
На изложението FITUR 2024, България се представи като дестинация за целогодишен туризъм, предлагаща зимен, културен, еко, SPA и уелнес туризъм. Във форума участваха 17 представители на туристическата ни индустрия – туроператори, агенти и общински администратори.