строителството на магистралата
АПИ пак даде парите за пътища на "конкретни" фирми.

В суматохата покрай продължаващите почти три месеца протести, доклада на ЕК за върховенството на закона, предстоящото изслушване на премиера Бойко Борисов и на главния прокурор Иван Гешев в Европарламента, срещата на върха на лидерите от ЕС и други външни и вътрешни политически сътресения, днес стана ясно, че българското правителство е изхарчило още 1 млрд. лева за магистрала.

Става дума 66-километров участък от пътя „Видин-Ботевград”, който ще се строи от държавната компания „Автомагистрали”, описвана от мнозина като схема за непрозрачно харчене на милиарди без обществени поръчки.

В момента компанията изпълнява държавни договори за около 3 млрд. лв.

Ботевград-Видин

„Автомагистрали“ ЕАД ще изгради 65.8 км от път I-1 „Видин – Ботевград“, в участъка между пътен възел „Макреш“ и обходния път на град Монтана, съобщи в петък Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ). Тъй като компанията е държавна, възлагането се прави без обществена поръчка.

Компанията обаче няма нито достатъчно техника, нито достатъчно хора, с които да изпълнява проектите си. Новият й договор е на стойност 1 083 000 000 лв. с ДДС. Първата порция от сумата – 379 млн. лв. вече са осигурени от правителството с решение от 19 август.

За изграждане на магистрала от Видин до Ботевград, която да свързва „Дунав мост 2” с другите ключови пътни артерии в страната, се говори от години. Премиерът не веднъж е заявявал, че проектът е приоритетен за кабинета.

Очаква се, че с изпълнението на проекта транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, с което ще се повиши безопасността на движение и ще се ограничи вредното въздействие на шума и замърсяването на околната среда от интензивния тежкотоварен трафик.

Отсечката между пътен възел „Макреш“ и обходния път на гр. Монтана е разделена на 5 участъка, които са с различен срок на изпълнение – от 28 месеца до 32 месеца.

В момента се изграждат общо 62.6 км от пътя „Видин – Ботевград“.

Миналата година започна работата по един от най-сложните отсечки „Мездра – Ботевград (33 км) и „Видин – пътен възел „Макреш“ (29.6 км).

„Автомагистрали” строи и „Хемус”

В момента „Автомагистрали“ е ангажирана с изграждането на магистрала „Хемус“, ремонтите на виадуктите по магистралите и тунел „Витиня“, укрепването на свлачища – общо поръчки за около 3 млрд. лв. възложени и директно от държавата.

Капацитетът на компанията обаче е ограничен и поради тази причина, „Автомагистрали” отдава по не особено прозрачен начин обектите на частни фирми чрез договори за наемане на техника и материали.

Ще ремонтира и участъка между Чирпан и Стара Загора

През последните дни компанията се прочу и с друг скандален проект. Нагънатият участък към морето, между Чирпан и Стара Загора, по който е въведено ограничение от 90 км./час заради огромните бабуни, ще бъде ремонтиран именно от „Автомагистрали”.  Но ремонтът на 52-километровия участък ще струва повече, отколкото направата му.

За ремонта само в посока Бургас ще бъдат платени 90 млн. лв. Това прави 1.7 млн. на километър за посока при средно 1.35 млн. лв. при изграждането на участъка.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук