Възможно е бюджетът на училището да бъде обвързан с качеството на образованието, заяви министърът на образованието проф. Галин Цоков.
Цоков каза още, че когато се въведат индикатори за качество на всеки учител и училище, ще може да се определи приноса за личностното развитие на всеки ученик. Това е свързано с промени в училищното и предучилищното образование, за да бъде приета наредбата.
Според него ограничаването с един учебник по предмет не би бил добър подход, но трябва да се балансира по отношение на одобряваните учебници. По думите му учителите трябва да имат по-голяма автономност да изберат съответния учебник.
Образователният министър очаква, че в даден момент учебниците дори може да се окажат незадължителни заради развитието на дигиталните платформи в образованието.
Учебните програми са отворени за обществено обсъждане.
„Това е един труд на екипи в продължение на 2 години. Един от нашите принципи е приемственост в политиките и това, което се е случило преди. Ние отворихме учебните програми за обсъждане на базата на мнението на експертите от 2022 г. Там са предвидени облекчения от гледна точка на отпадане на теми и фактологичен материал“, заяви Цоков.
Според министъра амбицията е промените в учебните прогрaми да доведат до намаляване на фактологическата сложност.
Още новини от деня – четете тук
Досега никой не е успял да оцени качеството на работа на учителя.Може би съдбата е оставила това на вас!За учебника да-той не е за учителя , а е помагало за ученика и може да се изнесе в интернет.Фактологическа обремененост-има ли изследвания по възрасти или пак на окомер?Г-н Министре, и ти попадна в прегръдките на чиновниците от МОН!Всички тези проблеми за които говориш се обсъждат и прилагат у нас житейско , а не на научно равнище ,което е катастрофално!