Изпълнителният директор на „Тесла“ Илон Мъск даде добър пример как социалните мрежи могат да се използват ефективно. В петък в туитър акаунта на компанията клиент публикува съобщение, в което пита дали може да се направи дадено нововъведение в софтуера на автомобилите. „Можете ли да програмирате колата така, че веднъж като паркирате, да отдръпне шофьорската седалка назад и да повдигне кормилото?“, попита той. Само 24 минути по-късно самият Илон Мъск отговори на човека: „Да, ще добавим това към всички автомобили в една от предстоящите софтуерни версии“.
@elonmusk can you guys program the car once in park to move back the seat and raise the steering wheel? Steering wheel is wearing.
— Paul Franks (@pjfranks1509) August 19, 2017
Сега това е начинът, по който ръководителите да използват ефективно социалните медии. За много от компаниите е характерно да видим извинения, прехвърляне на вина или отговорност към друг отдел или някаква друга форма на бягане от молбата на клиента, което води до това много добри идеи да останат нереализирани.
Разбира се, този пример илюстрира предимството пред конкурентите, което „Тесла“ има в момента.
Едно от нещата, които „Тесла“ може да направи, като по-малка компания, е да въведе промени много по-бързо, отколкото големите компании могат. Тя също може да актуализира автомобилите си безжично, така че ако някоя функция се пропусне, може да бъде добавена по-късно в софтуерна актуализация.
Има много неща, които трябва да се научат от поведението на Мъск в Туитър. Като примера от преди няколко месеца, когато той по същия начин се обърна към отделна жалба на клиент. За разлика от повечето други изпълнителни директори той слуша клиента и му отговаря.