Най-голямата британска летищна група, „Manchester Airport Group“ (MAG) потвърди днес своите намерения да участва в тръжната процедура по отдаване на концесията на летище „София“, чието начало кабинетът даде на 5 юли 2018 г.

От години върви драмата с концесията на софийското летище. Модерната иначе сграда се управлява безобразно от спуснати с парашут чиновници. В резултат на това услугите са лоши, тоалетните са мръсни, а „Терминал 2“ прилича на афганистанска автогара, въпреки че приходите се увеличават. Това положение ще бъде наследено от бъдещия концесионер.

MAG контролира три от основните летища във Великобритания – „Манчестър“, „Лондон Станстед“ и „Ийст Мидландс“, които заедно обслужват 60 милиона пътници на година до над 270 дестинации чрез 70 авиолинии. Компанията е обявила желание за концесия на софийското летище в партньорство със задграничното подразделение на китайската строителна компания „Бейджинг Констръкшън Инжинеринг Груп“ ( Beijing Construktion Engineering Group International – BCEGI).

От МAG обещаха да развиват летището, ако го получат за управление, за да привлекат нови туристи и да установят нови дестинации. Плановете на консорциума са да увеличи броя на авиокомпаниите и дестинациите, които летят до и от София, което ще доведе до повече туристи, следователно и до ръст на инвестициите и икономически ефект. Ще бъдат развити търговските и офис площите на аеропорта. Двете партньорски компании са първите заявили официално намерението си.

Изненадващо министерството на транспорта реши да удължи с месец срока за подаване на заявление и оферти от кандидатите да вземат на концесия за
35 години летище „София“. Това стана часове след като британско-китайският консорциум декларира интереса си пред медиите. Новата крайна дата е 22 ноември, 16.30 часа, а предложенията ще се отварят на следващия ден. Старата дата бе 22 октомври, 13 часа. Очаква се в съревнованието да се включат още компании от Германия, Франция и Турция.

Преди две години правителството беше на крачка да „подари“ концесията на съмнителен оператор. Слава Богу, процедурата се провали и сега участват сериозни фирми. Ще намери ли най-накрая Министерство на транспорта оператор, който да превърне запуснатото летище в модерно европейско място?

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук