В сряда фирмата, извършила рехабилитацията на пътя през Искърското дефиле преди няколко години – „Трейс груп“, започна да го ремонтира. Действията стартираха четири дни след фаталната катастрофа, коятоотне живота на 17 души и рани над 20.
След официално получено писло от Агенция „Пътна инфраструктура“ изпълнителите на проекта започват работа. Според управляващите до сега държавата не могла да накара „Трейс груп“ да поправи пораженията от рехабилитацията, завършила през 2014 г.
Министърът на регионалното развитие Николай Нанков призна пътя за дефектен, като съобщи, че в асфалта иало варовик, за който властите разбрали едва при огледа на мястото на катастрофата.
По думите на Нанков пътната агенция е констатирала 22 дефекта по ремонтираните от „Трейс Своге“ участъци . В обединението влизат „Трейс Груп Холд“ и „Мегаинвест холд“, които са направили ремонт на 82 км от пътя Мездра – Ребърково – Елисейна Своге – Нови Искър за близо 23 млн. евро в периода 2012 – 2015 г. по данни на АПИ.
Фактът, че ремонтът е бил извършван по време на кабинетите „Борисов – 1“, „Борисов – 2“, управлението на Орешарски беше предпоставка за ново прехвърляне на отговорността между БСП и ГЕРБ.
„Българските държавни стандарти за асфалтовата смес допускат тя да съдържа варовиков скален материал под различни форми.“
Това пишат в позиция до медиите от строителния холдинг „Трейс“ във връзка с разкритията на регионалното министерство, че ниското сцепление на положения от компанията асфалт на пътя Мездра – Своге – Нови Искър може да е сред причините за тежката катастрофа на него в събота.
От компанията допълват, че сред условията в обществената поръчка за рехабилитация на пътя е било изпълнителят да разполага с лаборатория, която да потвърди качеството на асфалта.
От „Трейс“ още уточняват, че съгласно гаранционната си отговорност, са отговорили на всички безспорни претенции за дефекти по пътя, които са били коректно претендирани, съгласно договорните условия.