тол-системата, ТОЛ

Днес започва тестването на тол системата за таксуване на преминаването по българските пътища. Ще се тестват таксите на база изминато разстояние.

От 20 хил. км републиканска пътна мрежа в обхвата на тол системата ще бъдат включени 10 800 км, като част от тях, въпреки че са в обхвата, ще имат нулева ставка поради лошо експлоатационно състояние.

Техническото изграждане на тол системата върви по график и трябва да приключи до 16 август, когато се очаква да е официалният ѝ старт.

Технологията за отчитане е базирана на GNSS (Глобална Навигационна Сателитна Система) позициониране, и ще извършва електронно таксуване на база изминато разстояние, а не както беше досега – единствено на база винетна такса за времеви период.

За да е възможно отчитането на изминатото разстояние е необходимо превозното средство, подлежащо на таксуване, да е оборудвано с бордово устройство. То трябва да е одобрено за целите на таксуването, т.е. да отговаря на определени изисквания. Бордовото устройство ще предава данни за позициониране, изминати километри и информация за типа превозно средство. Те ще се обработват, потвърждават и фактурират на крайния ползвател посредством електронната тол система.

Ползването на платената пътна мрежа ще се следи в реално време, като това ще става чрез инсталираните в превозните средства бордови устройства и чрез засичане на регистрационните номера от стационарни и мобилни камери. Всички данни, които се изпращат от бордовото устройство към системата за обработка на данните, са криптирани, поради което поверителността на данните е гарантирана по всяко време.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук