Един от най-опитните програмисти в американската корпорация „Епъл” (Apple) Крис Летнър ще премине в компанията „Тесла” (Tesla Motors). Той ще отговаря за разработването на най-новата система за самоуправляващия се автомобил.
Според съобщение на сайта на „Тесла”, публикувано във вторник, Летнър ще бъде вицепрезидент по софтуера на автопилота.
Летнър е работил за „Епъл” около 11 години и е изиграл ключова роля в създаването на програмния език „Суифт” (Swift) и се ползва с репутация на професионалист от висок клас. В „Тесла” демонстрират увереност, че Летнър ще помогне в създаването на абсолютно самоуправляващ се автомобил.
Отделът в „Тесла”, който ще поеме Летнър, бе управляван временно от Джина Хосейн, който бе главен програмист в компанията „Спейс екс” (SpaceX). Както „Тесла”, така и „Спейс екс” са оглавявани от американския предприемач Илон Мъск.
Летнър вече е съобщил на управата на „Епъл” плановете си да напусне компанията.
През октомври „Тесла” обяви, че планира да снабдява всички произвеждани от нея електромобили с новите системи, необходими за напълно автономна работа на автопилота.
Дотогава от компанията посочваха, че системата в нейните автомобили е предназначена да работи в присъствието на водача, който в някои случаи трябва да поеме управлението.
„Тесла” предвижда новите системи „осем камери, осигуряващи 360-градусов обзор около автомобила на разстояние до 250 м” и „12 усъвършенствани ултразвукови датчици”, които ”дават възможност да се забележат твърди и меки обекти на разстояние почти два пъти повече отколкото преди. Освен това автомобилите „Тесла” ще имат радар с усъвършенствана функция за обработка на информацията.
През последните месеци в САЩ станаха няколко катастрофи, свързани с използването на автопилота в колите на „Тесла”, а Германия
Германия поиска от компанията да спре да рекламира функцията „автопилот“ на своите коли, защото това водело до погрешни очаквания при клиентите.
В Германия се води разследване на системата за автопилот на колите, които са на пазара от октомври 2015 г. Още през септември електромобил на „Тесла“ се удари в автобус в Северна Германия, при което шофьорът на колата беше леко ранен. Водачът заяви след инцидента, че бил активирал системата за самоуправление.
Системата позволява автомобилът да променя автоматично лентите на движение, да управлява скоростта и спирачките, за да избегне сблъсък. Но системата е под командването на шофьора и може да бъде изключвана или пренебрегвана от него и затова засега отговорността е на шофьора. При пълния автопилот отговорността би трябвало да се поеме от компанията производител.
Ситуацията с Крис Летнър напомня, но с обратна посока, една история от април 2016 година. Тогава бившият вицепрезидент на американската компания „Тесла мотърс” (Tesla Motors) Крис Порит се присъедини към „Епъл“ (Apple Inc.) и оглави разработките на проекта за електромобил под кодовото име „Титан“.
В такива случаи Илон Мъск нарича „Епъл” „гробище на Тесла“. „Те наемат хора, които сме уволнили и помежду си на шега наричаме „Епъл” „гробище на Тесла“. Ако не си постигнал своето в нашата компания, отиваш да работиш в „Епъл”, казва Мъск.