Германският канцлер Ангела Меркел ще бъде изслушана от парламентарната комисия, която се занимава със замърсяването на въздуха. На извънредното заседание, депутатите ще се опитат да разберат дали нейното правителство е знаело за манипулирането на резултата за вредните емисии от страна на компанията „Фолксваген”, предава „Индиън експрес”.

Парламентарната комисия беше съставена, след като най-големият производител на автомобили в Европа („Фолксваген” прави коли от 12 марки – от Порше до Шкода) призна през 2015г., че са монтирани 11 млн. дизелови двигатели, със специален софтуер, който временно намалява вредните емисии, когато подлежат на регулаторните изпитания.

Скандалът, известен като „Дизелгейт”, освен че срина имиджа на компанията, която беше символ на германската икономическа мощ,  донесе загубили за милиони.

Берлин трябва да разследва манипулацията на вредните емисии, за които се счита, че датират от 2007г. Вече бяха разпитани свидетели от опозицията на правителството и от „Фолксваген”, включително бившия главен изпълнителен директор на автомобилния концерн Мартин Винтеркорн.

През целия период, обхванат от разследването, Ангела Меркел е била канцлер на страната. Затова бяха разпитани бивши и настоящи министри от кабинета й, включително и външният Зигмар Габриел, който преди това беше министър на икономиката.

От изслушването трябва да стане ясно дали Меркел и нейното правителство са действали неправомерно.

Второто й изслушване от комисията за тази година идва по-малко от месец, след като канцлерът не отговори на депутатите за скандала с шпионирането, използвайки Федералното бюро за разследване на Германия, от името на Американската агенция за национална сигурност.

Щом Меркел седне на стола пред Комисията, тя ще бъде разпитана за почти всичко. Един от най-важните въпроси свързан с „Дизелгейт” е защо властите в САЩ не са съобщили за измамата?

Калифорнийската агенция за опазване чистота на въздуха беше първата организация, която осветли скандала с„Фолксваген”. Транспортният министър Александър Добрин, по време на изслушването си, заяви, че регулаторът е „действал по-бързо от останалите”.

Депутатите искат да разберат повече и за разговора между Меркел и тогавашния губернатор на Калифорния Арнолд Шварценегер през 2010г.

„Немският канцлер разкритикува строгите регламенти за дизеловите превозни средства в най-гъсто населения американски щат”, заяви в понеделник директорът на Калифорнийската агенция за опазване чистота на въздуха Мери Никълс, който е присъствал на срещата.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук