Предвижване с колело в големия град – звучи като идеалното решение за Китай, който изпитва сериозни проблеми със замърсения въздух и засиления трафик. За последната една година големите китайски градове бяха заляти от десетки фирми, които предлагат придвижване с колело срещу заплащане. По този начин граждани и туристи могат да използват популярната в Европа система за споделяне на велосипеди, плащайки за услугата чрез мобилните си телефони.

Как обаче колелата се превърнаха от решение в проблем? Властите в Шанхай конфискуваха близо 5 хил. велосипеда, а причината е, че заемат огромно пространство, когато не се използват.

„Въпреки, че това прави живота на гражданите по-лесен, поразителният брой на велосипедите за споделяне, парализира вече съществуващите паркинги. Нерегулираното паркиране и колоездене създава перманентни проблеми и оплаквания“, посочват от управата на район Хуангпу в града.

Така в един ден, компаниите предлагащи споделени велосипеди, са загубили 20% от тях в следствие на конфискация.  След „консултации с управата на града“, колелата са върнати, споделя Као Гуоксинг, говорител на компанията за споделяне на колела Mobike. За да се избегнат подобни случаи в бъдеще, компанията ще добави в мобилното си приложение нов инструмент, който ще препоръчва на потребителите специално обособени паркинги за велосипеди в града.

Шанхай е най-големият пазар на споделени велосипеди в света. В града има 280 хил. бройки, които могат да бъдат наемани.  Очаква се броят на велосипедите да скочи до 500 хил. до края на тази година, прогнозира Гуо Джианронг, главен секретар на Шанхайската колоездачна асоциация.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук