Никой сопрано в днешно време не изпълнява „Норма” на Винченцо Белини, после „Виолета” на Верди, „Татяна” на Чайковски, после издава албум с арии от Хендел, и всичко това в рамките на няколко месеца. Смята се, че тези роли и композитори са оцветени в съвсем различни цветове: един изпълнител може да постигне това за цялата си кариера, но рядко в един сезон.
Освен, ако този сопрано не е Соня Йончева, брилянтната 35-годишна българка, чийто копринен, гъвкав глас може без усилия да се прехвърли от Хендел към Чайковски.
„Смятам, че човешкият глас е неограничен”, каза Йончева в телефонен разговор от дома си в Швейцария, преди да отпътува за Ню Йорк, за да репетира „Травиата”, която ще бъде представена на 24 февруари в Метрополитън опера.
„Ако се отнасям разумно и чувствено към музиката, защо не. Ако гласът е достатъчно еластичен, можеш да пееш каквото пожелае душата ти.”
Новият албум на българската оперна певица Соня Йончева с ариите на Хендел ще излезе в петък.