Трима от наследниците на загиналите в катастрофата край Своге през август 2018 г. са получили по 10 лева обезщетение от застрахователната компания „Бул инс“.

Потърпевшите са изпратили отворено писмо до премиера Бойко Борисов, омбудсмана Мая Манолова и шефа на Комисията за финансов надзор Бойко Атанасов, в което настояват за справедливи обезщетения. Информацията е потвърдена от адв. Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.

От застрахователната компания коментират, че за катастрофата край Своге не дължат обезщетение, защото става дума за споделено пътуване, а не обществен превоз, съобщи Mediapool.

„Поведението на този български застраховател ни кара да се чувстваме унизени и огорчени, без вяра в справедливостта и закона. Ако застрахователите нямат финансовия ресурс да платят за смъртта на 20 души, то тогава ние си задаваме въпроса дали няма да се повтори случая със ЗК „Олимпик“, но този път със стотици хиляди засегнати българи“, негодуват близките на жертвите.

Наследници на жертвите от трагедията имат право на обезщетения по силата на две застраховки – „Гражданска отговорност“, чието изплащане обаче зависи от изхода на съдебното дело, и „Злополука“, която е с фиксиран размер 50 000 лева при смърт на пътник на седящо място.

Според юриста, трима от наследниците на загиналите са предоставили задължителните документи за получаване на обезщетението – протокол за ПТП, списък на пътуващите, смъртен акт, удостоверение за наследници и номер на банкова сметка. По думите му застрахователят е отказвал да плати, но след жалба до КФН, последвана от проверка, дружеството „Бул инс“ е решило да изплати по 10 лв. Той потвърди, че потърпевшите ще съдят застрахователя.

„Това е черно петно за цялата държава. Но най-много страдаме ние, които загубихме нашите родители и деца!“, казват още авторите на писмото.

 

В края на август миналата година 20 души загинаха, след като автобус се преобърна и изхвърча от пътя край Своге. След трагедията се стигна до три министерски оставки – на регионалното развитие, на вътрешните работи и на транспорта, бяха повдигнати обвинения на длъжностни лица, бе сменено ръководството на АПИ и бе създадена нова пътна агенция за безопасност.

 

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!