В последните десетилетия Китай се е утвърдил като световен лидер във високоскоростните железопътни технологии и инфраструктура.
Над 40 000 километра железопътни линии в страната са разработени специално за високоскоростни влакове,
правейки Китай домакин на най-голямата железопътна мрежа
от този вид в света, показват данни на Pixotab.com.
Сравнителни данни на Международния съюз на железопътния транспорт (UIC) показват, че Китай съчетава дължина и бързина внушително. Испания, която е на второ място в списъка, разполага с железопътна мрежа, която е с малко под една десета от дължината на китайската.
Япония, известна със своите надеждни Шинкансен влакове, има общо
3000 километра високоскоростни линии,
което е впечатляващо, но далеч под китайските стандарти.
Германия със своите ICE (InterCity Express) влакове може да се гордее с 1571 километра високоскоростни железопътни линии.
В сравнение с тези цифри, железопътната мрежа на САЩ изглежда слабо развита,
позволявайки скорости над 200 километра в час на само около 735 километра.
Въпреки че Китай добави около 5000 километра високоскоростни линии към мрежата си след 2020 година, разширяването в тази сфера е в застой в повечето други страни.
Само Испания и Япония успяха да отбележат значително увеличение,
съответно около 331 километра и 40 километра в същия период.
Високоскоростните железопътни мрежи не само предоставят бърз и удобен транспорт, но също така имат и значителни икономически и екологични ползи. Те намаляват нуждата от въздушен транспорт и коли, намалявайки така замърсяването на въздуха и трафика по пътищата.
Китайска инфраструктура в областта на високоскоростните железопъти продължава да служи като пример за иновация и стремеж към по-бърз, по-ефективен и по-устойчив транспорт. В бъдеще можем само да очакваме развитието на високоскоростния железопътен сектор и неговото въздействие върху световната мобилност и икономика.
Още любопитни новини – четете тук