автомобили, трафик

Проучване на „Кампания за чисти градове“ (Clean Cities Campaign) сочи, че 62% от жителите в пет от големите европейски града искат да има един ден в седмицата без автомобили. Гражданите на Лондон, Барселона, Варшава, Брюксел и Париж посрещат положително идеята веднъж седмично улиците да са предназначени само за пешеходци или придвижване с велосипеди.

Проучването е проведено през юни тази години сред 1000 души във всеки град. Данните от него бяха съобщени по случай Световния ден без автомобили, който се отбеляза вчера, пише БТА.

От „Кампания за чисти градове“ – мрежа от над 70 неправителствени организации, припомнят, че дните без автомобили са обявени за пръв път по време на петролното ембарго през 70-те години на 20 век, което е довело до ръст на цените на горивата. Тогава 10 държави в Европа въвеждат „Недели без автомобили“, посочват организаторите на проучването.

Според анализ на „Кампанията за чисти градове“ с един ден без автомобили, въведен в големите европейски градове, може да се спестят между 541 и 945 хиляди барела петрол. Дните без автомобили могат да бъдат реализирани бързо, защото не се нуждаят от нова инфраструктура или допълнителни регулации.

От екологично сдружение „За Земята“ припомнят в прессъобщение, че Столичната община е в процес на приемане на първите си Зони с ниски емисии от транспорта. „Планът за действие, който се очаква да приеме от общината тази година, ще предопредели по определен начин бъдещето на града като качество на въздуха и качество на живот като цяло“, отбелязват от организацията.

По случай Деня без автомобили в София днес бяха организирани няколко събития. Председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев и заместник-кметът по транспорта Кристиан Кръстев представиха най-нови електробуси, които са част от иновативния проект за “автобус при поискване”, които ще са предимно за кварталните улици на София. Разработено е приложение за ползване по Проект на Столична община „INNOAIR“.

Още новини от деня – четете тук.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук