Над 120 медии отразиха грандиозното откриване на Пловдив-Европейска столица на културата. През последните дни обширни материали се появиха в почти всяка страна на Стария континент, в САЩ, Китай, Индия, Русия и т.н. Сред най-известните медии са Фигаро, The New York Times, „Euro News“, La Repubblica, „Daily Telegraph“, “Deutsche Welle”, RAI TV, The EconomicTimes, немските национални телевизии. ZDF и ARD, също „France-Presse“, „Reuters“, „ТАСС“, китайската агенция „Xinhua“ , Associated Press, и още много други.
Всички се обединиха около определението „бляскаво шоу”.
Това е огромна реклама и за Пловдив, и за България, която не може да бъде заплатена с никакви пари.
Ето и цитати на по-популярните от тях:
„Бляскаво шоу с участието на над 1500 изпълнители бележи началото на програмата на българския град Пловдив като Европейска столица на културата за 2019 г. в събота вечер“ (Xinhua)
„Южният град Пловдив стартира годината си като Европейска столица на културата със светлинно и музикално шоу на 30-метрова кула в центъра на града и фойерверки, които привлякоха публика късно в събота, въпреки хладното време.“ (Reuters)
„Пловдив 2019: Исторически момент в исторически град“ (Deutsche Welle).
„Град, готов за светлината на прожекторите. Като европейска културна столица на 2019 г. този европейски скъпоценен камък е готов да блесне пред света“.
По програма чуждите медии присъстваха и на откриването на изложбата „ДИМ. Истории за тютюна“, изложбата „Изкуството на свободата – от Берлинската стена до уличното изкуство“, огненото шоу изпълнено на Пеещите фонтани и др. събития от изминалия уикенд. Разходката сред забележителностите на града ги запозна с хилядолетната история на Пловдив и предстоящите културни събития през годината. Всички те събраха впечатления и от разговори с граждани и участници в програмата на Пловдив 2019.
Те планират да посетят Пловдив отново, за да бъдат отразени с още по-голям международен отзвук моменти от разнообразната културна програма през цялата година.
Един от основните аспекти на програмата Европейска столица на културата е възможността страната и градът домакин да се рекламират в позитивен план, да привлекат внимание със стойностно културно съдържание.
През 2019 вече се очакват над 2 млн. туристи да посетят Пловдив заради титлата, като вече има и първият рекорд. По време на откриващия уикенд повече от 10 хил. български и чуждестранни туристи посетиха града.