Основателят на социалната мрежа Facebook Марк Зукърбърг представи своята визия за това как ще се развива обществото през следващото десетилетие. В прогнозата си за 2030-та година предприемачът вместо възход, предвижда съвсем нов модел на социалните мрежи.
Визията на Зукърбърг през новите десет години на хилядолетието поколението „Y“ – хората, родени през 1980-те и 1990-те години ще ръководят институциите, които в момента са пасивни по въпросите на младите хора. Зукърбърг дава пример за такива институции – например, по изменението на климата, рязко покачващите се цени на образованието, жилищата и здравеопазването.
В тези институции и ведомства ще бъдат необходими големи структурни промени за решаване на проблемите, смята Зукърбърг.
До 2030 г. мястото на глобалните социални мрежи, свързващи хора от цял свят, ще бъде заменено от малки затворени общности с тесен кръг от познати, приятели и роднини. По този начин потребителите на частни малки социални платформи могат да изпитат „усещане за близост“.
Друга тенденция, която основателят на социалната мрежа предвижда, е да се улесни достъпа на малки предприятия до възможностите на големите фирми. С други думи, през следващите 10 години Facebook ще предлага инструменти, които ще позволят на малките предприятия да имат достъп до клиентите на големите фирми .
Основната технологична платформа на следващото десетилетие ще бъде виртуална и разширена реалност. Способността да се работи навсякъде с VR очила, ще доведе до мащабни социално-демографски промени, предвижда Зукърбърг. Такъв тип очила ще улеснят работата на фрийлансърите, които ще могат да работят пълноценно от всяко място на света, а не само в големите градове.