Учени предлагат опаковките на месо, подобно на тези на цигарите, да станат източник на срам за купувачите, съобщи „Дейли мейл“. При нас едва ли това ще проработи. Пържолата си е пържола.
Участници в научно проучване са наблюдавали опаковки, представящи страданието, което предизвиква човек с консумацията на месо. Резултатът е бил чувство на срам.
Подобен метод се използва при опаковките на цигари.
Учените от университета в Делфт, Нидерландия, са установили, че потребителите са по-малко склонни да купуват продукти, чиято опаковка предизвиква негативни емоции. Изследването е публикувано във „Фууд Куолити енд Преферънс“. Според авторите на изследването посланията върху опаковките за месо биха могли да гласят: „С яденето на месо се унищожава Амазонската екваториална гора!“, „Карате животните да страдат!“, „Ядейки месо, увеличавате риска от сърдечно заболяване!“.
В проведен експеримент 161 доброволци са получили опаковки на пакет пилешки гърди. Един от пакетите е имал т.нар. засрамващ стикер – снимка на пилета в клетка и надпис „Яденето на месо причинява страдание на животните“.
Резултатите показват, че потребителите са по-малко склонни да консумират мръвки в подобни опаковки.
При втори експеримент 483 доброволци са получили пакети, сред които шест различни „засрамващи“ опаковки. Според резултата по-въздействащи са персоналните послания, съдържащи местоимението „вие“. Установено е и че посланията, свързани със здравето, са по-малко въздействащи от тези, свързани с болка и замърсяване на околната среда.
Още любопитни новини – четете тук