„Америка за България“ ще помага на гражданския сектор и медиите да са по-видими в дигитална среда. Това е заложено в най-новата платена стипендиантска програма „Дигитален маркетинг за значими каузи“, която вече набира кандидати.
Фондацията ще осигури 9-месечен платен стаж по дигитален маркетинг на десет студенти, наскоро завършили университет или преквалифициращи се професионалисти. Те ще могат да се присъединят към екипа на медии и НПО-организации. Сред медиите е и ДЕБАТИ БГ – дългогодишен партньор на фондацията. Крайният срок за кандидатстване е 18-ти април.
Програмният експерт и координатор на програмата Диана Трифонова разяснява основните фактори, вдъхновили начинанието.
През последната година с пандемията от COVID-19 неправителственият сектор и медиите трябваше да минат в режим на работа изцяло онлайн. Събития, дискусии и конференции, които преди се случваха на живо и позволяваха на организациите да се срещат лице в лице с публиката си, в момента са невъзможни. Алтернативата обаче съществува под формата на силно онлайн присъствие. Освен подкрепа за гражданския сектор, в стипендиантската програма виждаме и добра възможност за хора, които желаят да растат професионално като дигитални маркетолози.
По време на стажа си, те ще придобият ценен теоретичен и практически опит, докато разработват и изпълняват стратегии за дигитален маркетинг в избраната от тях организация. По думите на Трифонова, сред основните цели е и да се запълни дефицитът на реални практики в работна среда, както и липсата на подготвени кадри в сферата на дигиталния маркетинг. Това е и причината в рамките на програмата да си сътрудничат с утвърдени академии, специализирали в това.
Доброто познаване и използване на дигиталния маркетинг ни се струва не просто важно, а задължително за успеха на организациите днес. Неизвестността около продължителността на пандемията задържа по-голямата част от дейностите на гражданските организации онлайн, така че и те, подобно на бизнеса, нямат друг избор освен да се адаптират към новите условия, допълва тя.
Участниците в програмата ще натрупат професионален опит в една от 21-те организации, в които може да се проведе стажът. Предвижда се да работят по теми от обществен интерес: качествена журналистика, добро управление, гражданска активност. В този смисъл стажантите ще се присъединят към организация, чиято основна дейност, по един или друг начин, е кауза.
На практика без активно онлайн присъствие медиите днес едва ли биха могли да съществуват. Пред тях стои двойно предизвикателство – да правят все по-качествено и стойностно съдържание в различни формати и същевременно да го разпространяват успешно. Дигиталният маркетинг е ключов тъкмо за разпространението. В тази сфера отношението медии – платформи – търсачки е тема, която предстои да се развива, допълва тя.
Медиите и НПО, които участват в програмата, се намират в различни етапи на развитие на своето дигитално присъствие. Едни тепърва започват да се развиват на това поле, а други вече активно използват различните инструменти, които дигиталният маркетинг предлага. Във всеки случай включването на стажант в екипите им ще позволи по-качествено и бързо да се развият в желаната от тях посока.