Бъдещето на наградите „Златен глобус“ под съмнение скед като няколко звезди и филмови оператори оказаха натиск заради липса на разнообразие и за етично несъответствие.

Един от големите оператори – NBC заяви, че отказва да излъчва „Златен глобус“ през 2022 г. на фона на нарастващия натиск върху Холивудската асоциация за чуждестранна преса (HFP) от студия, звезди и големи части от филмовата индустрия,

Решението поставя под съмнение бъдещето на едно от най-старите и най-гледани холивудски събития.

Критиката към HFPA, организатор на Глобусите, за липса на разнообразие и за етично несъответствие, стигна до такава точка днес, че Том Круз върна трите си Глобуса в централата на организацията.

В изявление NBC заяви, че Холивудската асоциация за чуждестранна преса, която е изправена пред възможни бойкоти заради състава на членовете си от Netflix, Warner Bros. и много холивудски актьори, трябва да се реформира. Но промяната не може да дойде достатъчно бързо за Глобусите следващата година.

„Ако приемем, че организацията изпълнява плана си, се надяваме, че ще бъдем в състояние да излъчим шоуто през януари 2023 г.“, за казва в изявление на телевизионната компания.

Асоциацията на чуждестранната преса в Холивуд, отдавна обект на критики и подигравки дори от собствените си водещи, беше подложена на ожесточени нападки след разследващ доклад през февруари на „Лос Анджелис Таймс“, който показва съмнителна липса на многообразие – включително, понастоящем, че няма чернокожи хора сред около 90-те членове с право на глас.

Асоциацията на пресата пое ангажимент за цялостна реформа и миналата седмица одобри план, наред с други неща, за диверсифициране на членството си. Но това не попречи на няколко студия да заплашат да се изтеглят от Глобусите. Миналата седмица Netflix и Amazon Studios заявиха, че ще прекъснат връзките с HFPA, ако тя не предприеме бързо по-драстични промени.

Тед Сарандъс, изпълнителен директор на Netflix, написа в писмо до групата: „Не вярваме, че тези предложени нови политики, особено по отношение на размера и скоростта на нарастване на членството, ще се справят със системното еднообразие и предизвикателствата пред HFPA или липсата на ясни стандарти за това как членовете ви трябва да работят.“

В писмо, изпратено в неделя и споделено с репортери в понеделник, WarnerMedia заяви, че ще спре да провежда прожекции и други събития за HFPA, докато небъдат направени по-съществени промени.

Недоволството срещу Холивудската асоциация за чуждестранна преса набра сила през последните шест седмици, тъй като филмовата индустрия, в която расовото и половото неравенство отдавна не се толерира, наскоро стана нетърпима към функционирането на групата, съставена от предимно малко известни журналисти, които печелят значително от годишното излъчване.

Все повече Холивуд се отказва от HFPA. Група от 100 рекламни фирми за развлечения заяви, че ще настоява клиентите ѝ да се разграничат от функциите на HFPA. Марк Ръфало, победител тази година, наскоро заяви, че „вече не може да се чувства горд или щастлив, че е получател на тази награда“. Скарлет Йохансон заяви, че пресконференциите на HFPA за нея „означават изправяне пред сексистки въпроси и забележки на някои членове на HFPA, които граничат със сексуален тормоз“.

Асоциацията на чуждестранната преса на Холивуд изложи график на реформите с обновено членство и борд до началото на август, както и много други промени в политиката.

„Независимо от следващата ефирна дата на „Златен глобус“, прилагането на трансформационни промени възможно най-бързо – и възможно най-обмислено – остава основен приоритет за нашата организация“, се казва в изявление на групата. „Каним нашите партньори в бранша да работят заедно с нас по системната реформа, която отдавна е настъпила, както в нашата организация, така и в бранша като цяло.“

Миналата седмица пресасоциацията одобри планове за добавяне на поне 20 нови членове тази година „със специфичен фокус върху набирането на чернокожи членове“ и с цел увеличаване на членството с 50 процента през следващите 18 месеца, но за някои тази времева линия не е достатъчно амбициозна.

Глобусите, продуцирани от Dick Clark Productions, претърпяха спад в рейтинга през последните години, но все още се нареждат сред най-гледаните награди – обикновено трети след Оскарите и Грами. 78-ите награди „Златен глобус“, проведени на 28 февруари, привлякоха 6,9 милиона зрители, което е 63% спад от излъчването през 2020 г., гледано от 18,4 милиона.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!