спиртни напитки

Различните видове алкохолни напитки променят и формират настроението ви по различни начини, сочи ново проучване за взаимодействието между консумацията на алкохол и емоциите.

Спиртните напитки могат да ви накарат да се чувствате ядосани, секси или тъжни, докато с червено вино или бира ще се чувствате по-спокойни, казват изследователите. Те разпитали близо 30 000 души на възраст между 18 и 34 години от 21 различни страни за проучването на списание BMJ Open, цитирано от Би Би Си.  Всички респонденти пили бира, вино и спиртни напитки, а много от тях отбелязали, че всеки тип алкохол има различен ефект върху тях.

Докато някои напитки могат да бъдат приятни, целта на учените е техните открития да помогнат на хората да бъдат по-информирани, относно опасностите, които крие зависимостта от алкохол.

alchohol

„Хората изграждат толерантност към алкохола с течение на времето и могат в крайна сметка да пият повече, за да усетят едни и същи „положителни” ефекти върху себе си, които им харесват. Но те също рискуват да получат и негативни такива“, казва изследователят проф. Марк Белис от Public Health Wales NHS Trust.

Анонимното онлайн проучване установи:

  • Червеното вино прави хората по-летаргични от бялото вино
  • Респондентите докладват, че се чувстват спокойни, когато пият червено вино или бира
  • Повече от 40% казват, че спиртните напитки ги карат да се чувстват секси
  • Над половината от споменатите спиртни напитки също им дават енергия и увереност
  • Но около една трета казаха, че се чувстват агресивни, когато пият алкохол
  • След употребата на спиртни напитки е по-вероятно да чувствате на агресия, безпокойство и тъга, отколкото ако пиете по-слабо алкохолни напитки като вино и бира
  • Мъжете са значително по-склонни от жените да свързват чувствата на агресия с всички видове алкохол, особено по-тежките пиячи

Констатациите обаче показват само връзка и не обясняват причините за различните промените в настроението в зависимост от вида алкохол.

Професор Белис каза, че обстановката, в която е бил консумиран алкохолът, е важен фактор, който изследването се е опитало да вземе предвид, питайки за пиене у дома и извън дома.

gettyimages-587936960

„Младите хора често пият спиртни напитки вечер в заведения, барове, дискотеки, а виното може да се пие повече у дома, докато вечеряте например.”

Той каза, че начинът, по който се търгуват и популяризират различни напитки, може да насърчи хората да избират определени напитки, за да отговарят на различни настроения, но това би могло да доведе до отрицателни последици, ако предизвика отрицателни емоции.

„Хората могат да разчитат на алкохол, за да им помогнат да се чувстват по определен начин. Хората могат да пият, за да се чувстват по-уверени или по-спокойни, но също така рискуват и други отрицателни емоционални реакции”, категоричен е проф. Белис.

Той също така разкри, че проучването показва разликата между емоционалните взаимоотношения на мъжете и жените с различните алкохолни напитки.

„Жените стават по-емоционални, когато употребяват алкохол, докато при мъжете на показ се изкарва агресията”.

Д-р Джон Ларсен от „Дринкауеър”каза, че това проучване подчертава значението защо хората избират да пият някои алкохолни напитки и какъв ефект очакват тези напитки върху тях.

„Ръководството на главните медицински служители в Обединеното кралство, както за мъжете, така и за жените, твърди, че за да се запазят здравните рискове от алкохола до ниско ниво, е най-безопасно да не пиете повече от 14 единици* на седмица.”

Това се равнява на 12 единични мерки от спиртни напитки, шест  халби с бира или 175мл. вино седмично.


*Една алкохолна единица е равна приблизително на 250 мл бира (3-4 процента алкохол), на 25 мл концентрат (40 процента алкохол) или на 50 мл силно вино като шери или порто (20 процента алкохол). В чаша вино (125 мл до 12 процента алкохол) има една и половина алкохолна единици.

Свързани статии:

Правителството на Шотландия цели хората да нямат достъп до фалшив алкохол

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук