Боинг ще се срещне с представители на американските авиокомпании, които не могат да ползват самолетите си от модела 737 МАХ, съобщава АФП.

На срещата ще присъстват и служители от Федералната авиационна администрация, която дава разрешенията за употреба на гражданските самолети.

Всички над 300 самолета от този вид по света са спрени от употреба, след като два от тях паднаха в рамките на 5 месеца, отнемайки живота на 346 души.

И в двата случая пилотите са имали проблеми с новата, автоматична система за корекция на ъгъла на атака (MCAS). Тя се включвала непрекъснато, въпреки опитите на екипажите да я изключат. При катастрофата в Индонезия, системата навела носа на самолета повече от 20 пъти преди машината да се разбие.

В първата си публична изява след катастрофата в Етиопия, изпълнителния директор на Боинг Денис Муленбърг каза, че компанията вече е направила 96 тестови полета със самолети с новата версия на софтуер за MCAS. Той бил на борда на един от тези полети и системата действала „както е проектирана да работи“.

Спирането на стотици самолети от употреба носи загуби на десетки авиокомпании по света. Освен това бяха заведени и първите искове срещу Боинг от роднини на загинали в катастрофите. Очаква се броят на такива дела да се увеличи.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!