Да бъде ли прието предложението на „Възраждане“ учениците от трети и четвърти клас да имат възможността да повтарят учебната година – над час продължи дебатът, който се превърна в спор, в Комисията по образованието и науката.
Предложението е част от Законопроекта за изменение и допълнение на Закона за предучилищното и училищното образование, внесен от Костадин Костадинов, който комисията разглежда на първо четене.
“Децата, които растат в семейство, в което не се залага на образованието, трябва да бъдат хванати по-рано, още от детската градина. Колкото по-рано бъде подхванато едно дете, толкова по-добре. Затова фокусът трябва да бъде в предучилищното образование.
Ако едно дете остане една година
не е чак толкова голям проблем, ако остане обаче повече години, можем да го загубим. Аз подкрепям да има педагогически представител в конкурса за избор на директор на училищата”, коментира Красимир Вълчев от ГЕРБ-СДС и бивш образователен министър. Според него най-добро решение няма, има алгоритъм.
Росен Костурков от „Продължаваме промяната“ уточни, че не приема предложението учениците от толкова ранна възраст да повтарят.
“Абсурдно е да се накарат децата от трети и четвърти клас са повтарят, защото има възможност при това повтаряне изобщо да ги загубим”, посочи той.
“Ние трябва да намерим разумната среда. Не налагаме наказание, искаме да заложим по-високо ниво на образование у децата”, заяви Ивайло Попов от „Възраждане“.
Ирена Анастасова от БСП каза, че законът за предучилищното и училищното образование изисква сериозен ремонт.
“90% от педагозите смятат, че децата трябва да повтарят дори още от 1 клас. Според мен също трябва да има такава възможност и това не е популизъм”, каза тя, след което подчерта, че групата на БСП ще подкрепи законопроекта, но най-вероятно ще внесат промени между първо и второ четене.
Христо Даскалов от ПП-ДБ обясни, че децата с нисък успех тормозят тези, които искат да научат нещо в клас.
“Всички деца, които имат желание да учат, трябва да го получат. Представете си какъв ужас обаче ще имат останалите деца, когато при тях се присъединят по-големи, които повтарят. Трябва да мислим не само за децата, които повтарят, но и за тези, които не го правят,” подчерта още той.