Град Одрин в Северозападна Турция се превърна в любимо място за посетителите от съседните две държави – България и Гърция. Над 2,74 милиона гърци и българи са посетили Одрин само през 2019г., твърди ръководителят на местната търговско-промишлена палата.
Гърците и българите, които се насочват към граничния град, идват, за да се възползват от конкурентните цени и висококачествени стоки в Турция, особено през почивните дни.
Една от основните причини за огромната вълна от посетители е спадът в стойността на турската лира, което пък превърна Турция в по-достъпна туристическа дестинация.
Председателят на търговско-промишлената палата Реджеп Зипкънкурт се похвали колко добре е минала 2019г. за града. Българите и гърците са похарчили 270 милиона евро само в Одрин през изминалата година.
„Средно един грък или българин харчи по 100 евро, показва наше проучване. Съответно, в местната икономика влязоха 270 милиона евро. Това е добра новина”, каза Зипкънкурт.
И добави:
„2019-та беше добра година за Одрин. Имаше значителен скок в броя на гръцките и българските туристи. Нашите търговци са доволни, както и туристическите компании. Имайки това предвид, ние целим да приемем 5 милиона гръцки и български туристи през 2020 г. … Гледаме да увеличим броя на местните и чуждестранните туристи до 10 милиона до 2023 г.“
Според данните от граничните пунктове с двете държави, над 2,17 милиона българи и 570 382 гърци са пристигнали в града през 2019г.
През почивните дни по улиците на Одрин има голямо оживление. Много хора посещават и местния пазар, предлагащ широка гама от стоки.
Гръцките и българските туристи обикновено пристигат един ден преди пазаруването, влизайките през граничните пунктове и обикновено нощуват в местните хотели. Те идват в Одрин или самоорганизирайки се, или на групи.
Сред най-търсените стоки са текстилът, дрехите и различните хранителни продукти и козметика.
Големият туристически наплив доведе до отварянето на нови магазини. За да отговорят на нуждите на потребителите, много от местните търговци вече посещават курсове по български и гръцки език.
Търговците вече превеждат уебсайтовете си на български, за да могат потенциалните клиенти да разгледат цените, преди да предприемат пътуването.
За да разширят обхвата си, много фирми са започнали промоционални кампании, включително и в социалните мрежи.