На снимката: новият омбудсман Диана Ковачева

В цялата страна има проблем с лошото качество на водата. Цената трябва да бъде социално поносима, но в същото време качеството ѝ да е добро, каза пред БНТ националният омбудсман Диана Ковачева. Тя съобщи, че в петък е изпратила препоръка до министъра на регионалното развитие с настояване в кратки срокове да станат готови решенията за алтернативно водно осигуряване и също така гражданите да бъдат ежедневно информирани за мерките, които се вземат.

Още през месец октомври Ковачева е сезирала КЕВР и Министерството на околната среда и водите. Тя е напомнила на министъра, че в цялата страна има проблем с лошото качество на водата. По нейно мнение е необходима промяна в Наредба №4, защото в момента няма процедура, ако от чешмата ви потече кмръсна вода, да се плаща по-ниска цена.

„Цената на водата трябва да бъде социално поносима, но в същото време качеството й трябва да бъде добро. Липсата на ефективност на ВиК дружествата и надвишаването на лимитите са сред причините за кризата в Перник“, каза омбудсманът.

Относно мръсния въздух в София Ковачева заяви, че според нея на първо място е важно гражданите да бъдат информирани тогава, когато въздухът е замърсен. Също така е важно и временните мерки, които съдът определи, да бъдат спазвани и да се мият по-често улиците. Важно е да има контрол, но е важно и гражданите да са съвестни и да не горят боклуци, посочи тя.

По повод въвеждането на системата „Бонус-Малус“ омбудсманът е на мнение, че има несправедливост в нея. Изпратена е препоръка до Комисията по финансов надзор. Срокът за обсъждане е удължен. Това, което е притеснило Ковачева, е фактът, че като че ли добросъвестните водачи не са достатъчно стимулирани.

Омбудсманът коментира и че са необходими още промени по отношение на насилието над жени.

„Над две жени на месец губят живота си в резултат на домашно насилие. Няма достатъчно кризисни центрове у нас“, каза тя.

Според нея центровете с такава функция би следвало да са поне 28.

Ковачева съобщи още, че институцията на общественият защитник има над 10 000 жалби от граждани, над 23 000 души са минали през приемната или са се обадили по телефона. Омбудсманът добави, че пътува непрекъснато из страната и се опитва да бъде близо до хората.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!