На снимката: Диана Русинова

Диана Русинова е експерт от Европейския център за транспортни политики.

Какви са ви първоначалните впечатления след като направихме оглед на мястот на трагичния инцидент?

Може да потвърдим основния извод и той е, че състоянието на пътната инфраструктура не отговаря и не покрива минималните европейски и български изисквания. В рамките на деня се появиха спекулации, че всичко било наред. По отношение на катастрофата най-вероятно водачът или е заспал или се е дезориентирал. Пътната обстановка тук е доста тежка, особено през нощта и при дъжд. Имаме поредица от нещатно стечение на обстоятелствата преди да се стигне до таи изключителна трагедия.

Кои са конкретните проблеми, които има в тази част на инфраструктурата?

Измерихме пътната маркировка – тя е много под нормата за светлоотразителност, както дневна, така и нощна. Измерихме и „котешките очи” те също са много под нормата. Състоянието на пътните знаци – някои от тях са в окаяно състояние, не отговарят на минималните изисквания. Изглежда, че стопанинът на пътя не е грижил от много време за него.

Стана ясно, че през годините сте подавали много сигнали за състоянието на тази част от пътя? Има ли реакция?

Да, подавали сме многократно за състоянието от пътен възел Даскалово до пътен възел при Долни Дикани. Апелирали сме пътят да бъде проведен в минимална нормативна годност. Да се оправят мантинелите и маркировката, има проблеми с обратни виражи и най-различни други проблеми, за които многократно сме писали. Има и незаконно включване от кариера, което продължава дори в момента. Асфалтът е на повече от 20 години, растителност, непочистени канавки, пясък, навлизащ в платното за движение и т.н. Ред причини, които водят до това водачите да грешат.

Защо АПИ не си върши работата? На какво се дължи тази незаинтересованост?

АПИ дори и днес са се съсредоточили върху това колко добре си вършат работата. Също обясняват, че това не е участък с концентрацията на ПТП-та. Но всички, включително и полицаите тук на място казаха точно обратното. Не знам защо АПИ се държи така, но АПИ се нуждае от тотална реформа. Там има безобразно управление не може да продължава по този начин.

Какво трябва спешно да се направи след поредния подобен инцидент?

Най-важното е да се направи анализ. Призовавам новото правителство незабавно да се стартира процедура по обследване на пътната инфраструктура. Да се приоритизират най-важните от тях и да започнат да се отстраняват.

За още новини последвайте канала на Дебати в Google Новини

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!