Потребителите да не се поддават на агресивни послания, че остават само една или две стаи в избрания от тях хотел, когато правят резервации през сайтове за туристически услуги. Това може да се окаже заблуждаващо, защото не е ясно дали тази стая е единствената останала свободна в целия хотел или е единствената, която този сайт може да предложи, възползвайки се от квота, която е получил през туроператор или от самия хотелиер. А същевременно в друг сайт да има пет стаи в същия хотел и то на по-изгодна цена. За това предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по bTV Radio.
Повод за коментара дадоха публикуваните наскоро резултати от проучване на Европейската комисия на над 350 сайта за сравняване на цените и резервиране на туристически услуги. Проверката установи, че при 2/3 от тези сайтове се срещат нарушения, основно свързани с обявяването на цените и действителността на офертите.
Смущаващо е, когато не е пълна информацията за параметрите на пътуването, както и за неговата цена и се наложат допълнителни плащания, за които потребителят не е информиран предварително и не е подготвен, каза Маргаритов.
Той насочи вниманието на потребителите към няколко важни въпроса, които биха могли да си зададат при извършването на преглед на сайтове за сравняване на туристически пътувания преди да направят своя избор. Сред тях са дали действително ще платят толкова, колкото смятат? Дали са представени всички компоненти на цената на туристическия пакет?
Особено, когато избират онлайн, да правят съпоставка в спокойна среда. Могат в рамките на 10-тина минути да отворят поне два-три сайта, от които да получат информация за това при какви условия се предлага една и съща услуга и да решат информирано какво точно да изберат, препоръча Маргаритов.