Идеята за вътрешен воден път, който да свързва Русе и Варна се възобновява периодично без напредък досега. Но това, което дава нови перспективи за осъществяването на проекта, е стартираната процедура за развитие на трансевропейската транспортна мрежа, по-известна като TEN-T. Това каза специално за ДЕБАТИ.БГ евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Емил Радев, който е един от вносителите на проекта в ЕП.
„Внесохме предложение плавателният канал да бъде включен сред приоритетните транспортни маршрути на ЕС. Имаше над 1000 предложения, но много малко се одобриха. Мина гласуване и през транспортна комисия, и на първо четене в ЕП. Дали ще остане в окончателния вариант на стратегическия документ зависи от междуинституционалните преговори между Европейския парламент, Европейската комисия и Съвета, както и финалното гласуване на регламента“, допълни Радев.
Според него законодателната процедура би трябвало да приключи до края на тази година и изрази надежда българското правителство в Съвета да защити този проект.
„Той не само връща построяването на канала в дневния ред на България, но на практика влиза и в дневния ред на Европа. Ако каналът стане част от обхвата на трансевропейската транспортна мрежа ще можем да получим европейско финансиране за изграждането му. Проектите, с които се допълват TEN-T трябва да бъдат реализирани до края на 2040г. Става въпрос за мащабни стратегически проекти, от които Европа има нужда, защото гарантират устойчива свързаност, енергийна ефективност и доразвиват потенциала на вътрешния пазар, категоричен е Радев.
Какви конкретни параметри предвижда предложението; как ще отговори на критиките и защо проектът за канал Русе – Варна е толкова важен – четете утре в цялото интервю на Емил Радев за ДЕБАТИ.БГ.
Още новини от деня – четете тук