Енергиен преход

Енергийният преход е рубрика на ДЕБАТИ.БГ, посветена на прехода от енергията на 19. век – въглищните централи, и енергията на 20. век – петролна и газова енергия, към модерната енергия на нашата ера – зелените възобновяеми източници. Зелена сделка е дългосрочна политика на ЕС, която цели да се намалят вредните емисиите с поне 55% до 2030 г., в сравнение с нивата от 1990 г. В дългосрочен план целта е Европа да бъде първия континент с неутрален климат до 2050 г.

  • Тази седмица приключи най-голямата сделка за възобновяема енергия в Африка. Компанията Infinity Power успя да вземе 100% дял в платформата за вятърна енергия Lekela Power, като има за цел да инсталира и експлоатира 2 гигавата нови проекти за вятърна енергия до 2025 г. Това би удвоило сегашното й портфолио повече от два пъти.
  • Европа се стреми да увеличи капацитета си за съхранение на въглероден диоксид съгласно предложеното ново законодателство. Законът за нулева промишленост ще има за цел да достигне капацитет за съхранение на 50 милиона тона CO2 годишно до 2030 г.
  • Страните от ЕС постигнаха предварително споразумение за намаляване на емисиите на парникови газове в морския сектор чрез увеличаване на използването на възобновяеми горива на корабите.
  • Китай ще стартира пилотна схема за насърчаване на развитието на възобновяема енергия в селските райони. Местното управление ще трябва да предложи потенциални места за проекти за възобновяема енергия. Схемата е насочена към поне 30% от общото потребление на първична енергия, идваща от възобновяеми източници.
  • Базираната в Швейцария търговска къща за суровини Mercuria стартира „бизнес с решения, базирани на природата“, тъй като се стреми да се включи по-активно в пазара на доброволни компенсации на въглеродни емисии, съобщава The Financial Times. Платформата ще помогне за финансиране на проекти, които засаждат дървета, противодействат на обезлесяването и подкрепят биоразнообразието и устойчивото управление на горите.
  • Литиево-въздушните батерии може да са стъпка по-близо до замяната на литиево-йонните батерии. Американски учени разработват литиево-въздушна батерия, която може значително да увеличи обхвата на движение на електрически превозни средства. Батерията има твърд електролит вместо типичната течна версия, използвана в литиево-йонните батерии, и това може да увеличи енергийната плътност с 300%, съобщава Energy Monitor.
  • Започва научноизследователската и развойна дейност за първия голям завод за рециклиране на литиеви батерии в Италия. Дъщерното дружество на Enel Group Enel X и производителят на автомобилни складове MIDAC си сътрудничат по проекта
  • Разработчикът на комунални услуги от Саудитска Арабия ACWA Power се съгласи да разработва проекти за слънчеви и акумулаторни батерии в Узбекистан. Развитието може да компенсира 16 милиона тона емисии на въглероден диоксид годишно.
  • Саудитската минна компания Ma’aden се съгласи да достави син амоняк на японския индустриален и търговски конгломерат Mitsui. Това ще го превърне в първия търговски доставчик на син амоняк за Япония тази година. Синият амоняк е амоняк, от който е извлече въглеродния диоксид.

*Части от текста са публикувани в weforum.org. Заглавието е на ДЕБАТИ.БГ

Още новини за енергийният преход – четете тук

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук