Европейският парламент одобри нови регулации за онлайн стрийминг услугите, като въведе квота за местни продукции в „Нетфликс” и подобните компании, съобщи „Холивуд рипортър“.
Новите правила гласят, че поне 30% от съдържанието излъчвано от услугите за стрийминг, опериращи в ЕС, ще трябва да произлиза от региона.
Платформите ще бъдат помолени да помагат в създаване на европейски филми и сериали, или с директни инвестиции или като директно допринасят за националните субсидии. Нивото на подпомагане във всяка страна следва да е пропорционално на очакваните печалби в нея.
Този ъпгрейд на директивата, която се отнася до европейски и местни компании, както и за корпорации като „Фейсбук“ и „Youtube” също така отговаря и за повишаване на защитата на децата от „насилие, омраза, тероризъм и вредни реклами” в платформите за излъчване на съдържание.
Директивата включва препоръка към услуги като „Нетфликс” и „Амазон Прайм”, да реагират бързо, когато едно съдържание е докладвано от потребителите като вредящо и неподходящо.
Рекламите могат да бъдат 20% от дневното излъчване в периода от 06:00 ч. до 18:00 ч. в праймтайма от 18:00 ч. до 24:00 ч. рекламното съдържание може да е най-много 20% от дневното излъчване.
Новите регулации сега отиват до Съвета на министрите на ЕС, за официално одобрение, преди да бъде изпратено за гласуване във всяка страна членка.