Европейски парламент, азбучен

Европейският парламент одобри нови регулации за онлайн стрийминг услугите, като въведе квота за местни продукции в „Нетфликс” и подобните компании, съобщи „Холивуд рипортър“.

Новите правила гласят, че поне 30% от съдържанието излъчвано от услугите за стрийминг, опериращи в ЕС, ще трябва да произлиза от региона.

Платформите ще бъдат помолени да помагат в създаване на европейски филми и сериали, или с директни инвестиции или като директно допринасят за националните субсидии. Нивото на подпомагане във всяка страна следва да е пропорционално на очакваните печалби в нея.

Този ъпгрейд на директивата, която се отнася до европейски и местни компании, както и за корпорации като „Фейсбук“ и „Youtube” също така отговаря и за повишаване на защитата на децата от „насилие, омраза, тероризъм и вредни реклами” в платформите за излъчване на съдържание.

Директивата включва препоръка към услуги като „Нетфликс” и „Амазон Прайм”, да реагират бързо, когато едно съдържание е докладвано от потребителите като вредящо и неподходящо.

Рекламите могат да бъдат 20% от дневното излъчване в периода от 06:00 ч. до 18:00 ч. в праймтайма от 18:00 ч. до 24:00 ч. рекламното съдържание може да е най-много 20% от дневното излъчване.

Новите регулации сега отиват до Съвета на министрите на ЕС, за официално одобрение, преди да бъде изпратено за гласуване във всяка страна членка.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук