Европейският парламент ще гласува днес новите правила за превозвачите в общността, които въвеждат множество изисквания за транспортния бранш. Българските превозвачи многократно протестираха срещу т.нар Пакет „Мобилност” .
Новото законодателство въвежда множество изисквания, сред които е честото връщане на водачите и на превозните средства в страната, където собственикът е данъчно задължен.
Освен България и други страни от общността не са съгласни с промените и заявиха, че ще обжалват промените пред Съда на ЕС, ако бъдат приети. Сред тях са Литва и Полша.
Текстовете вече бяха одобрени в Съвета на 7 април.
За приемането на законопроекта от Европейския парламент ще бъде необходимо абсолютно мнозинство т.е най-малко 353 гласа.
Предвижда се резултатите от гласуването да бъдат обявени утре.
Възможно ли е връщане на промените за преразглеждане?
Връщането на автомобилите на мястото на регистрация на всеки осем седмици и връщането на шофьорите по домовете им на всеки четири – това са мерките, които най-тежко ще засегнат българските превозвачи.
Вчера пред журналисти евродепутатът Андрей Новаков (ГЕРБ/ЕНП) съобщи, че са внесени предложения за 80 поправки на законопроекта. По неговите думи, дори една от тях да бъде приета, това ще означава връщане на законопроекта за трето разглеждане.
През септември се очакват резултатите от поръчаната от Европейската комисия външна оценка за въздействието върху природата на законодателните изменения.
Според Новаков, за да изпълнят новите изисквания около 40 на сто от камионите трябва да пътуват празни през Европейския съюз.
Има 18 предложения за промени, внесени от 131 депутати, сред които и всички от България, обясни евродепутатът от „Обнови Европа“ Илхан Кючюк. Сред тях е и предложение за промяна по отношение на правилото за връщане на шофьорите – те да се връщат на избрано от тях място, не задължително на адреса си по лична карта. Той обаче не е оптимист, че която и да е от тях ще бъде одобрена.
Според евродепутата от ПЕС Петър Витанов има текстове, които дискриминират държави и по географско положение, тъй като връщането ще е по-трудно за камионите на по-далечни държави.