До неотдавна хората използваха видеоразговорите основно за връзка с роднини, а не с лекари. В интернет обикновено се пазаруваха дрехи, а не храни. Пандемията от коронавирус обаче промени потребителските навици, пише Фейсбук, проследявайки основните тенденции.
Безопасни покупки
Цените и удобството все още са важни, но сега към критериите за избор на супермаркет е добавена и безопасността. Според проучването 71 % от потребителите в САЩ я посочват като ключов фактор при формирането на предпочитанията си. Хората са повече склонни да пазаруват безконтактно чрез приложения и сайтове. Вероятно тази тенденция ще се запази. 40% от потребителите в света планират да продължат да пазаруват през интернет дори и след края на пандемията.
Домашни занимания за душевно здраве
В периода на пандемията хората започнаха да си търсят занимания, които да им помогнат да преборят стреса и напрежението. Към тях спада и приготвянето на тестени изделия, като потребителите дори измислиха хаштаг #quarantinebaking.
Медитацията е друга „карантинна” тенденция – забелязва се ръст на желаещите да се занимават с йога. С около 39,5 % се е увеличил интересът към градинарството. Много хора са открили призванието си в рисуването.
Всички тези занимания освен че отвличат вниманието от проблемите, научиха хората на търпение, каквото е необходимо при приготвянето на домашен хляб. Според експертите на Фейсбук, интересът към дейности, изискващи специално внимание, ще се запази.
Местен бизнес
Заради затварянето на много популярни места във връзка с пандемията хората започнаха да ценят повече местния бизнес – кафенетата и магазините близо до дома, които обединяват жителите на даден район.
От февруари до май 2020 г. 23 % от потребителите са търсили във Фейсбук местни компании, а различните локални групи са увеличили броя на абонатите си средно с 3,3 пъти.
Глобален поглед върху света
В същото време пандемията събуди у хората усещането, че са граждани на глобалния свят. Тази идея набираше скорост през последните няколко години, но след затварянето на границите заради пандемията излезе на преден план. В момента потребителите са обезпокоени 1, 26 пъти повече от пандемията в световен мащаб, отколкото от своята страна. От януари 2020 г. чрез Фейсбук и Инстаграм са направени дарения за над 100 млн. долара за решаването на проблема с COVID-19.
Поколение Z
През 2020 г. 41 % от населението на света е по-младо от 25 години. Навиците на това „поколение Z” като онлайн обучението, отношението към околната среда, необходимостта от повече време за почивка бяха и преди тема за обсъждане, но интересът към тях се засили по време на пандемията от коронавирус.
Онлайн бизнес
По време на карантината по-възрастните хора откриха подкрепа в онлайн-групи. По интернет се излъчваха пряко молитвени служби, а служителите в офисите започнаха да провеждат съвещания с помощта на месинджър.
Онлайн общуването стана нещо обичайно и следва да се отчита при правенето на бизнес. 40 % от потребителите твърдят, че е по-голяма вероятността да си купят стока или услуга от предприемач, на когото могат да напишат съобщение.