фейсбук

Решението на социалната мрежа „Фейсбук” (Facebook) да категоризира рекламирането на новинарски статии като политическо съдържание срещна мощен отпор от страна на световните медийни издатели. Те настояха изпълнителният директор на компанията Марк Зукърбърг да промени рекламната политика.

Световната пресасоцация и Световната асоциация на вестниците и новинарските издания (WAN-IFRA ) заедно с още шест медийни организации, представляващи над 20 000 медийни издания (печатни, електронни и дигитални) и професионалисти в над 120 държави по света (включително Съюзът на издателите в България), излязоха с обща позиция.

В писмо да милиардерът те разкритикуваха решението на компанията да класифицира на едно място рекламните информации на политически кандидати и рекламите на новинарски политически статии, които медиите поместват във „Фейсбук” с цел разширяване на аудиторията си.

В писмото пише:

„Ние разглеждаме вашата политика като още една стъпка към продължаване на фалшивите и опасни повествования, които размиват границите между реалните съобщения на професионалните медии и пропагандата”.

Съгласно новите правила, всяка реклама, промотираща политическо съдържание – дори новинарски статии на политическа тема и избори – ще бъде поставяна в архив, включващ данни за това кой плаща рекламите и каква е демографската характеристика на хората, които са видели рекламата. Архивът ще е достъпен над 7 години.

Новите правила ще влязат в сила първо в САЩ, а после и по целия свят.

Подписалите писмото седем медийни организации представляват вестници, телевизии, списания и онлайн издания в над 120 държави.

Сред тях са крупни издателски групи като New York Times, BBC.com, 21st Century Fox, Axel Springer и др.

Те посочват, че в опит да се справи с проблемите си преди националните избори в САЩ, „Фейсбук” ще подкопае ролята на журналистиката като „Четвърта власт” и ще легитимира антижурналистически послания по целия свят.

Във вторник, часове преди официалното обявяване на позицията на медийните организации, която бе дискутирана на техни форуми в последните дни, от „Фейсбук” заявиха готовност да работят с издателите за разработването на правила, които да разграничават журналистиката от политическата пропаганда.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук