Фолксваген чип

Гъстите облаци над един от най-големите производители на автомобили в Европа и света все повече се сгъстяват. След като в края на миналата година от „Фолксваген“ (Volkswagen) обявиха, че смятат да съкратят хиляди работници и да закрият фабрики, стана ясно, че за миналата година компанията е продала значително по-малко автомобили от собствената си марка през 2024 г. спрямо предходната година.

Общите доставки са се свили с 1,4 на сто до около 4,8 млн. автомобила,

като особено силен е спадът в Китай, който е най-важният пазар за компанията.

Volkswagen планира да затвори поне три фабрики в Германия

2024-а беше трудна година в целия свят, със слаба икономика, политически предизвикателства и силна конкуренция, особено в Китай“, посочи ръководителят на продажбите на компанията Мартин Зандер, цитиран от БТА.

В Китай миналата година са били доставени близо 2,2 милиона автомобила, което е годишен спад с 8,3 на сто.

В Европа продажбите са намалели с 1,7 на сто до 1,25 милиона автомобила.

В Северна Америка обаче продажбите са се увеличили с 18 процента и с 21 процента – в Южна Америка.

Най-продаваният модел на компанията в световен мащаб остава високопроходимият „Тигуан“ (Tiguan), следван от „Ти-Рок“ (T-Roc).

Търсенето на Ес Ю Ви (SUV) модели като цяло остава високо и се равнява на 47 процента от общите продажби или с 1,4 на сто нагоре на годишна основа.

Продажбите на електромобили същевременно са намалели до 383 000 броя

от модела АйДи (ID) спрямо 394 000 продадени броя през 2023 година.

„Фолксваген“ допълни, че от пускането на гамата АйДи в производство в края на 2019 г. от нея са продадени общо 1,35 милиона бройки.

Малко преди Коледа ръководството на компанията и синдикатите договориха програма за преструктуриране след дълго противопоставяне.

Планът предвижда намаляване на работните места в Германия с 35 000 до 2030 г. без задължителни съкращения и свиване на техническия капацитет на германските заводи с над 700 000 автомобила.

Германският автомобилен производител Volkswagen планира да затвори поне три фабрики в родната си страна, да съкрати хиляди работници и да намали заплатите с 10%.

Спадът в продажбите на германската компания е най-вече заради силната конкуренция от китайски производители.

Докато най-голямата икономика в Европа страда от криза в производството и опасения от масова безработица,

VW се стреми към фундаментално преструктуриране, за да намали разходите.

Очакванията за съкращенията са те да засегнат десетки хиляди работни места и цели подразделения, закрити или изпратени в чужбина.

Автомобилните компании се оплакват от спадащо търсене

на много ключови пазари, след като лихвените проценти се покачиха през последните години след историческите ниски нива от повече от десетилетие, последвали световната финансова криза.

Традиционните производители в Германия, включително BMW, Mercedes-Benz и Porsche, отчетоха спад на печалбите, тъй като продажбите им в Китай са особено затруднени.

В същото време производителите на автомобили, като Volkswagen, трябва да излязат с големи инвестиции, необходими за пренасочване на производството от бензин и дизел към електрически батерии, като същевременно се изправят пред китайски конкуренти, които се радват на по-ниски разходи.

Volkswagen дава работа на повече от 120 000 души в Германия, около половината от тях във Волфсбург.

Компанията, която управлява 10 обекта в Германия под марката VW, предизвика шок в страната през септември със съобщение, че обмисля затварянето на заводи в Германия за първи път в историята си.

За да се върне към конкурентоспособността, компанията заяви, че ще премахне своето 30-годишно споразумение за защита на заетостта като част от опит да спести около 10 милиарда евро.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук